خبرهای داغ
کدخبر: ۱۵۵۱
تاریخ خبر:

آیا زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

با توجه به افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی و تاثیر آن بر بازار داخلی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در این زمینه توضیحاتی ارائه داده است. بازار طلا و سکه در داخل کشور نیز به دنبال نوسانات قیمت جهانی طلا و تغییرات نرخ ارز، روندی افزایشی را تجربه کرده است.

آیا زمان مناسبی برای خرید طلا و سکه است؟

سایت خبری پنجره به نقل از ایسنا: نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، درباره وضعیت اخیر بازار طلا و سکه اظهار داشت: طی هفته گذشته، بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بودند، اما به‌طور کلی قیمت هر اونس طلا با افزایش ۹ دلاری به ۲۵۲۲ دلار رسید. وی همچنین بیان کرد که در بازار داخلی، به دنبال افزایش قیمت جهانی طلا و نوسانات ارزی، قیمت‌ها در پایان هفته نسبت به ابتدای هفته رشد داشته‌اند. به عنوان مثال، هر گرم طلای ۱۸ عیار با افزایش ۶۱ هزار تومانی به سه میلیون و ۶۳۸ هزار تومان رسید.

در بازار سکه نیز، شاهد افزایش قیمت‌ها بودیم. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۹۰۰ هزار تومان افزایش به ۴۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان افزایش به ۳۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. همچنین، نیم سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، و ربع سکه با ۳۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۵ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز در آخرین معاملات هفته با قیمت هفت میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شدند که نشان‌دهنده افزایش ۱۵۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته است.

بذرافشان همچنین در مورد وضعیت حباب سکه اظهار کرد که حباب سکه در طول هفته به میزان ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت و در پایان معاملات روز پنجشنبه به هفت میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید. وی اشاره کرد که با وجود افزایش قیمت‌ها، تقاضای چندانی در بازار وجود نداشته و این افزایش قیمت بیشتر تحت تاثیر نوسانات جهانی و نرخ ارز بوده است.

برای هفته پیش‌رو، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرد که با توجه به ایام دهه آخر ماه صفر، بازار به همین روند ادامه دهد، اما امیدوار است که پس از این ایام، بازار طلا و سکه از حالت رکود خارج شده و به شرایط عادی بازگردد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها