خبرهای داغ
کدخبر: ۲۸۲۱
تاریخ خبر:

خبر خوش برای خریداران و متقاضیان مسکن ملی | آغاز فاز اجرایی جدید نهضت ملی مسکن

تبریز- مدیرکل دفتر طرح های ملی مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: ۲۱۵ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرهای مختلف کشور توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرای شده و ساخت آن شروع شده است.

 خبر خوش برای خریداران و متقاضیان مسکن ملی  |  آغاز فاز اجرایی جدید نهضت ملی مسکن

مهدی محمدی در مراسم افتتاحیه دوره بررسی آمار و عملکرد استان‌ها و مرور بخشنامه‌ها و طرح‌های آماده سازی نهضت ملی مسکن در تبریز از تحویل ۸ هزار و ۹۰۸ واحد تاکنون و آمادگی برای تحویل ۱۰ هزار و ۵۰۰ واحد دیگر در صورت مشارکت دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق و گاز تا دو ماه آینده به متقاضیان خبر داد.

او همچنین با اشاره به حضور ۳۱ کارشناس مسئول طرح‌های ملی مسکن در این دوره آموزشی گفت: برگزاری مستمر دوره‌های آموزشی برای کارکنان بنیاد می‌تواند موجب به‌روز رسانی اطلاعات کارشناس مسئولان و کارایی بیشتر آنها شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی نیز گفت: بنیاد مسکن فارغ از جناح بندی‌های سیاسی، یار و یاور همه دولت‌ها بوده و از مقبولیت بالایی در بین مردم برخوردار است. حجت اله سروری افزود: مردم، نیروها و کارشناسان بنیاد مسکن را امین و مشاور خود می‌دانند و طرح‌هایی که توسط بنیاد اجرا می‌شود با مشارکت بالای مردم همراه است.

در ادامه این مراسم نیز صادقی رئیس دفتر آموزش و توسعه منابع انسانی بنیاد مسکن با ارائه گزارشی از عملکرد دفتر آموزش گفت: رویکرد جدیدی که ما در حوزه آموزش و توسعه منابع انسانی دنبال می‌کنیم، برگزاری دوره‌هایی متناسب با پیشرفت و تکنولوژی است.

در این دوره آموزشی دو روزه که به میزبانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی در شهر تبریز و با تدریس دکتر کوروش فتحی در حال برگزاری است، کارشناس مسئولان طرح‌های ملی مسکن استان‌های مختلف کشور با جدیدترین روش‌ها و بخشنامه‌ها در حوزه تخصصی خود آشنا می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: واحدها بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده می‌شود.

خدایار باقریدر جمع خبرنگاران اظهار کرد: متقاضیان طرح ۴۰ واحدی با حضور در محل پروژه، واحدهای مسکونی خود را انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه تحویل واحدها بر اساس زمان‌بندی اعلام شده به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل مبالغ اعلامی و بر اساس اولویت‌بندی انجام شده توسط سامانه نهضت ملی مسکن صورت گرفته تصریح کرد: مهم‌ترین ملاک آن میزان سهم آورده متقاضیان است.

باقری با اشاره به اینکه پیشرفت این طرح حدود ۹۰ درصد است، افزود: تا کنون آورده متقاضیان این طرح ۷۴۰ میلیون تومان است که در این مرحله متقاضیان برای قسط‌بندی تسهیلات خود به بانک معرفی می‌شوند و پس از تعیین قیمت نهایی و تسویه حساب کلید واحدهای خود را تحویل می‌گیرند.

فرماندار رزن با اشاره به چالش‌های موجود در زمینه تأمین زیرساخت‌های لازم برای‌پروژه‌های مسکن، تصریح کرد: با همکاری و همدلی تمامی نهادهای مرتبط، می‌توانیم به سرعت مشکلات را شناسایی و برطرف کنیم تا روند ساخت‌وساز به بهترین نحو ممکن پیش برود.

علی‌اصغر غفاری‌آثار چهارشنبه ۱۱ مهرماه در بازدید از روند اجرای آسفالت بلوار چمران، اظهار کرد: این پروژه به عنوان یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود زیرساخت‌های شهری و تسریع در فرآیند ساخت‌و ساز مسکن در شهرستان رزن به شمار می‌آید.

وی گفت: آسفالت بلوار چمران به عنوان یکی از پروژه‌های کلیدی در طرح مسکن ملی و مسکن مهر بوده که با هدف تسهیل دسترسی به این مناطق و بهبود شرایط زندگی مردم در حال انجام است.

غفاری‌آثار اضافه کرد: چندی پیش با پیگیری‌های لازم طرح مطالعات حد بستر، حریم و ساماندهی رودخانه امیرآباد رزن نیز به تصویب رسید که با تصویب این طرح، شرایط برای تعیین تکلیف زمین‌های الحاقی و تملکی نهضت ملی مسکن مهیا شده و این اقدام می‌تواند به تأمین مسکن برای ۱۶۰۰ نفر از شهروندان رزن منجر شود.

وی یادآور شد: با توجه به این اقدامات، امید می‌رود که شهرستان رزن در مسیر توسعه و بهبود شرایط زندگی شهروندان خود گام‌های مؤثری بردارد.

مصطفی مددی رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان رزن هم بر لزوم همکاری بین دستگاه‌های مختلف برای تسریع در اجرای پروژه‌های مسکن تأکید کرد و گفت: تأمین مسکن برای مردم یکی از اولویت‌های اصلی م بوده  و با اجرای این پروژه‌ها، امیدواریم که به‌زودی شاهد بهبود شرایط مسکن در شهرستان رزن باشیم.

احمد محمدی راستی، شهردار رزن، هم در این بازدید با اشاره به تلاش‌های شهرداری در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی، بیان کرد: ما تمام تلاش خود را برای بهبود زیرساخت‌های شهری و تسهیل در فرآیند ساخت‌و ساز به کار خواهیم گرفت و امیدواریم که با همکاری تمامی نهادها، پروژه‌های مسکن به سرعت به نتیجه برسند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک