خبرهای داغ
کدخبر: ۲۸۸۹
تاریخ خبر:

شروع ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی | فرصتی جدید برای ۵۰۰ هزار نفر

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از جمله موارد مهمی است که به‌طور سالانه در دستور کار این سازمان قرار دارد. این تسهیلات با توجه به اعتبار تخصیص یافته، به تعدادی از بازنشستگان این سازمان ارائه می‌شود. به‌تازگی اعلام شده است که بازنشستگان می‌توانند از تاریخ ۲۱ مهرماه برای ثبت‌نام دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

شروع ثبت‌نام تسهیلات قرض‌الحسنه برای بازنشستگان تأمین اجتماعی | فرصتی جدید برای ۵۰۰ هزار نفر

امسال، مبلغ وام در نظر گرفته شده برای بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی با افزایش قابل توجهی نسبت به سال گذشته، از ۲۰ میلیون تومان به ۳۰ میلیون تومان رسیده است. همچنین، اقساط این وام در مدت زمان دو سال و با کارمزد ۴ درصد تعیین شده است. به گفته علی دهقان‌کیا، رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی تهران، حدود ۵۰۰ هزار نفر از بازنشستگان در سطح کشور از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد.

فرایند ثبت‌نام برای دریافت این وام به‌صورت غیرحضوری و از طریق سایت کانون بازنشستگان انجام می‌شود. مرحله سوم ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان و مستمری‌بگیران از تاریخ ۲۱ مهرماه آغاز خواهد شد و بازنشستگان واجد شرایط می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند. این وام به‌عنوان یکی از برنامه‌های حمایتی دولت در نظر گرفته شده تا وضعیت معیشتی این قشر بهبود یابد.

شرایط ثبت‌نام برای دریافت وام ۳۰ میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی شامل موارد زیر است:

- دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی

- سن بین ۵۰ تا ۷۸ سال

- عدم مسدودی حساب بانکی

- مالکیت شماره تلفن همراه به نام شخص متقاضی

- عدم وجود چک برگشتی

- عدم بدهی معوق به سیستم بانکی (برای خود شخص یا به‌عنوان ضامن وام دیگران)

- عدم دریافت تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته

- داشتن موجودی کافی در حساب بانکی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان

زمان واریز این وام به حساب بازنشستگان پس از طی مراحل بررسی و تأیید خواهد بود. در سال جاری، تعداد دریافت‌کنندگان وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به ۸۰ هزار نفر رسیده است. میرحاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان، اعلام کرد که در مرحله نخست ۴۰ هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان پرداخت شده و با تأمین منابع مالی، این رقم به ۳۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی همچنین تأکید کرد که واریز مرحله سوم این تسهیلات به‌زودی از طریق کانون‌های بازنشستگی آغاز خواهد شد و تمامی واجدان شرایط می‌توانند از ۲۱ مهرماه نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند. این اقدام می‌تواند به‌عنوان یک کمک مالی حیاتی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران باشد و بخشی از نیازهای مالی آنان را پوشش دهد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک