خبرهای داغ
کدخبر: ۳۱۷۵
تاریخ خبر:

وزیر کار: اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، احمد میدری، در تازه‌ترین اظهارات خود تأکید کرد که اصلی‌ترین انتظار از دوره جدید سازمان تأمین اجتماعی، اجرای اسناد بالادستی مرتبط با رفاه اجتماعی و قانون برنامه هفتم توسعه است. او در حاشیه آئین تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، بر افزایش پوشش بیمه‌های اجتماعی و متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به عنوان اهداف اصلی این برنامه‌ها تأکید کرد.

وزیر کار: اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی

در حالی که بحث متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان همچنان داغ است، بسیاری از این بازنشستگان به دلیل عدم دریافت علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق در سه ماه اخیر نگران هستند. بر اساس قانون بودجه ۱۴۰۳، ۳۸ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی اختصاص یافته، اما در عمل پرداخت‌های قابل توجهی انجام نشده است. به تازگی با دستور معاون اول رئیس‌جمهور، قرار شده تا ۸ هزار میلیارد تومان به سازمان تأمین اجتماعی اختصاص یابد. اما درباره ۳۰ هزار میلیارد تومان باقی‌مانده، به دلیل محدودیت‌های مالی، ابهاماتی وجود دارد.

میدری در خصوص این ۳۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که قرار است این مبلغ تا پایان سال به صورت اوراق بدهی به سازمان تأمین اجتماعی تخصیص یابد.

با وجود این، شاهد کسری در پرداخت‌ها بوده‌ایم و به گفته رئیس مجلس، عدم تطابق در پرداخت‌ها ناشی از پرداخت علی‌الحساب یک میلیون تومانی به افرادی است که مشمول آن نیستند. این مسئله موجب بروز مشکلاتی در سازمان برنامه و بودجه شده است.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری نیز طبق افزایش یک درصد مالیات ارزش افزوده در حال انجام است. با این حال، اجرای این طرح در سال‌های گذشته به تأخیر افتاده و رئیس مجلس اخیراً اعلام کرده که کمیسیون برنامه و بودجه حتماً پیگیر اجرای قانون همسان‌سازی خواهد بود.

در همین راستا، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس نیز تأکید کرده که متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی باید بر اساس محاسبات بیمه‌ای و قوانین بالادستی انجام شود. به گفته فتح‌الله بیات، دبیر اجرایی خانه کارگر شرق تهران، بازنشستگان تأمین اجتماعی انتظار دارند که حق و حقوق آن‌ها به صورت عادلانه تأمین شود و از تبعیض‌های موجود با سایر گروه‌ها رنج می‌برند.

او همچنین افزود که بازنشستگان به دلیل شرایط معیشتی نگران‌کننده‌ای که دارند، خواستار اجرای سریع‌تر همسان‌سازی حقوق خود هستند و تأکید کرد که این مهم باید به صورت یکسان برای همه بازنشستگان بدون تبعیض اجرایی شود.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک