خبرهای داغ
کدخبر: ۳۵۴۴
تاریخ خبر:

خبر داغ امروز بیست و پنجم مهرماه از واریز یارانه نقدی جدید با رقم ویژه برای این خانوارها

طبق دستور رئیس‌جمهور، از این پس تمامی تراکنش‌های بانکی در سیستم بانکی کشور به‌صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می‌گیرد.

خبر داغ امروز بیست و پنجم مهرماه از واریز یارانه نقدی جدید  با رقم ویژه برای این خانوارها

به نظر می‌رسد که دولت سیزدهم بر مالیات‌ستانی مبتنی بر اطلاعات تراکنش‌های بانکی تمرکز جدی دارد و در این راستا، مسعود پزشکیان، رئیس جمهور، به‌طور هفتگی جلساتی با وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان مالیاتی کشور برگزار می‌کند تا موانع دسترسی برخط به اطلاعات بانکی را بررسی و رفع کند.

جهت‌گیری اصلی دولت چهاردهم، تأمین حداکثر درآمد مالیاتی از طریق تجزیه و تحلیل تراکنش‌های بانکی و مبارزه با فرار مالیاتی است. این رویکرد که از دولت سیزدهم آغاز شده، اکنون با شدت بیشتری دنبال می‌شود. بر اساس دستورات رئیس‌جمهور، انتظار می‌رود که تغییرات قابل‌توجهی در نظام مالیاتی کشور ایجاد شود.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرده است که با این رویکرد جدید، بار مالیاتی از دوش حقوق‌بگیران و فعالان صنفی با درآمد کم برداشته شده و درآمدها عمدتاً از طریق مالیات‌ستانی مبتنی بر تراکنش‌های بانکی تأمین می‌شود. در این راستا، افزایش سقف معافیت مالیاتی برای حقوق‌بگیران به ۲۴ میلیون تومان و برای فعالان صنفی به ۲۰۰ میلیون تومان در لایحه بودجه ۱۴۰۴ لحاظ شده است.

در راستای حمایت از امنیت غذایی مادران و نوزادان، طرح یسنا اجرایی شده و در مرحله جدید، مادران دارای فرزند زیر دو سال از سه دهک اول درآمدی که جمعیت آن‌ها به یک میلیون نفر می‌رسد، مشمول این طرح خواهند بود. این طرح شامل یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر دو سال است.

بر اساس اطلاعات معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کاهش میزان کالری مصرفی مردم از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۹ موجب تدوین بسته حمایتی در زمینه امنیت غذایی شده است. در مرحله نخست، ۲۷ هزار مادر شناسایی شدند که ۲۲ هزار نفر از آن‌ها مشمول دریافت یارانه مضاعف هستند.

مبلغ یارانه برای سرپرستان خانوار در دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر و برای دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان به‌ازای هر نفر واریز خواهد شد. سهم یارانه فرزند مشمول طرح یسنا در مجموع به ۱ میلیون تومان در ماه می‌رسد.

این طرح به‌صورت پایلوت در هشت استان مختلف کشور اجرا شده و مادران مشمول می‌توانند برای اطلاع از وضعیت خود به برنامه کاربردی «شما» مراجعه کنند.

در مرحله جدید، مبلغ یارانه برای مادران مشمول از ۴۰۰ هزار تومان به ۶۰۰ هزار تومان افزایش یافته و بسته‌های حمایتی شامل محصولات غذایی و بهداشتی به‌صورت رایگان برای آنان فراهم شده است. طرح یسنا از سال گذشته در هشت استان به‌صورت آزمایشی اجرا شده و حالا قرار است در سطح کشور گسترش یابد تا امنیت غذایی بیشتری برای مادران و نوزادان تأمین شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک