خبرهای داغ
کدخبر: ۳۵۹۱
تاریخ خبر:

خبر داغ شبانه از پرداخت معوقات و افزایش حقوق بازنشستگان/ منتظر حقوق باز رقم چرب و چیل باشید

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اعلام کرد:مبالغ متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی حداکثر تا دو ماه آینده به حساب آن‌ها واریز می‌شود.

خبر داغ شبانه از  پرداخت معوقات و افزایش حقوق بازنشستگان/ منتظر حقوق باز رقم چرب و چیل باشید

احمد فاطمی، نماینده مردم یزد، در خصوص معوقات سه ماه دوم سال برای بازنشستگان تأمین اجتماعی اظهار داشت: مشکل اصلی تأمین اعتبار بود که به تازگی معاون رئیس‌جمهور دستور اختصاص اعتبار لازم را صادر کرده است. وی تأکید کرد که در حال حاضر منتظر واریز بودجه از سازمان برنامه و بودجه هستیم.

فاطمی با اشاره به واریز معوقات همسان‌سازی برای بازنشستگان کشوری تا پایان شهریور، تأکید کرد که این مبالغ باید به سرعت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی واریز شود. پیش‌بینی می‌شود سازمان تأمین اجتماعی مبلغ ۳ میلیون تومان به‌عنوان علی‌الحساب پرداخت کند.

گام‌های عملیاتی برای افزایش حقوق

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، از آغاز صدور احکام افزایش حقوق بازنشستگان از پایان مهرماه خبر داد و به تصویب حکمی در برنامه هفتم اشاره کرد که مقرر می‌دارد در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعدی ۳۰ درصد به حقوق بازنشستگان اضافه شود.

جوکار افزود: با افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده، منابع لازم برای تأمین اعتبار صندوق‌های بازنشستگی تأمین اجتماعی فراهم شده است.

تأکید بر نیاز به همسان‌سازی حقوق

ولی‌الله بیاتی، نماینده مردم تفرش، بر ضرورت پرداخت همسان‌سازی حقوق تأکید کرده و اعلام کرد که دولت باید سریعاً به این موضوع رسیدگی کند، زیرا این پرداخت‌ها ۶ ماه به تأخیر افتاده و بازنشستگان به آن نیاز دارند.

عبدالحمید عبائی حسنی، رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان خوزستان، نیز بر لزوم افزایش حقوق و توجه به پرداخت حق مناطق جنگی تأکید کرد و خواستار اجرای مواد قانونی مربوط به تأمین اجتماعی و سبد معیشتی برای بازنشستگان شد.

چالش‌های باقی‌مانده و مطالبات بازنشستگان

عبائی حسنی به عدم پرداخت ۲۵ درصد باقیمانده متناسب‌سازی حقوق و معوقات سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ اشاره کرد و خواستار اجرای سریع‌تر متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان بدون پیچیدگی‌های اضافی شد.

وی همچنین خواستار کاهش دخالت دولت‌ها در امور تأمین اجتماعی و بازپرداخت بدهی‌های دولت به این سازمان به‌منظور اجرای صحیح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان شد.

این وعده‌ها و مطالبات به‌ویژه برای بازنشستگانی که سال‌ها خدمت کرده‌اند، امیدی برای بهبود وضعیت معیشتی آن‌ها به ارمغان می‌آورد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک