خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۱۵
تاریخ خبر:

آغاز واریز یارانه‌های نقدی؛ چه کسانی رقم بیشتری دریافت کردند؟

یارانه‌های نقدی و معیشتی به عنوان یک ابزار حمایتی برای کمک به قشرهای کم‌درآمد معرفی شده‌اند.

آغاز واریز یارانه‌های نقدی؛ چه کسانی رقم بیشتری دریافت کردند؟

بر اساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه‌ها، خانوارهای دهک‌های اول تا سوم می‌توانند انتظار داشته باشند یارانه‌های خود را در تاریخ بیست و پنجم هر ماه دریافت کنند، در حالی که یارانه سایر خانوارها در تاریخ سی‌ام هر ماه به حساب‌هایشان واریز می‌شود. این حمایت مالی به خانواده‌ها کمک می‌کند تا زندگی روزمره خود را با آرامش بیشتری مدیریت کنند.

مستمری کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی نیز در تاریخ بیستم هر ماه به حساب افراد واریز می‌شود، در حالی که یارانه‌های دارو، حمل و نقل و ذخیره‌سازی سوخت از ابتدای هر ماه به حساب‌ها واریز خواهد شد.

خانواده‌های دهک‌های اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان یارانه نقدی دریافت می‌کنند، در حالی که سایر خانوارها ۳۰۰ هزار تومان یارانه خواهند داشت. اخیراً شایعاتی درباره تغییر در مبلغ یارانه یا جایگزینی کالابرگ به جای آن مطرح شده است، اما وزیر اقتصاد تأکید کرده که تا مهرماه هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

یارانه نقدی مهرماه ۱۴۰۳ در روز چهارشنبه، ۲۵ مهر ماه واریز خواهد شد و از ساعت ۲۴ همان روز قابل برداشت است. بنابراین، یارانه‌بگیران می‌توانند به حساب‌های خود مراجعه و یارانه خود را برداشت کنند.

برای خانوارهای دهک اول تا سوم، مبلغ یارانه همان ۴۰۰ هزار تومان باقی خواهد ماند، در حالی که افرادی که در دهک‌های چهارم تا نهم قرار دارند، ۳۰۰ هزار تومان یارانه دریافت می‌کنند. همچنین، افراد در دهک دهم بر اساس شرایط خاص، یارانه‌ای دریافت نخواهند کرد، مگر اینکه اعتراض خود را در سامانه سازمان هدفمندی یارانه‌ها ثبت کنند.

کارشناسان این سازمان، اعتراض‌ها را بررسی کرده و در صورت وجود شرایط خاص مانند گردش مالی بالای ۳۰۰ میلیون تومان، پرواز خارجی یا خرید خودرو بالای ۳۰۰ میلیون تومان، فرد را در دهک دهم قرار می‌دهند. در غیر این صورت، افراد بر اساس درآمد خود در یکی از دهک‌های اول تا نهم طبقه‌بندی خواهند شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک