خبرهای داغ
کدخبر: ۳۹۸۶
تاریخ خبر:

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؛ واریز ۴۰ درصد از کل مبلغ در پایان آبان

پس از ماه‌ها انتظار، متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان سرانجام به مرحله اجرا رسیده است.

اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان؛ واریز ۴۰ درصد از کل مبلغ در پایان آبان

پس از چندین ماه وعده و چشم‌انتظاری، طرح متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به تصویب رسیده و به مرحله اجرا درآمده است. بر اساس مفاد برنامه هفتم توسعه، قرار است تا سه سال آینده، حقوق بازنشستگان به ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم‌تراز افزایش یابد. در این راستا، ۴۰ درصد از فرآیند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان آبان ماه عملیاتی خواهد شد.

طبق آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان که در تاریخ اول مرداد ۱۴۰۳ توسط هیأت وزیران تصویب شد، مبلغ قابل پرداخت به مشمولان همسان‌سازی باید بر اساس میانگین حقوق و فوق‌العاده‌های شاغلان مشابه و هم‌تراز با سابقه بیمه‌پردازی ۳۰ سال محاسبه و پرداخت شود. این فرایند از تیرماه ۱۴۰۳ آغاز شد و در ابتدا مبلغ ۳ میلیون تومان به عنوان علی‌الحساب همسان‌سازی به همه بازنشستگان واریز شد. برای بازنشستگان کشوری در شهریور و مهرماه، مجموعاً ۲ میلیون تومان دیگر نیز به این عنوان پرداخت گردید؛ در نتیجه بازنشستگان کشوری تا به حال ۵ میلیون تومان و بازنشستگان تامین اجتماعی ۳ میلیون تومان دریافت کرده‌اند.

بر اساس این آیین‌نامه، مبلغ متناسب‌سازی به دلیل تفاوت میانگین حقوق بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی، برای هر گروه متفاوت خواهد بود. به همین دلیل احتمال می‌رود که میزان کل طلب بازنشستگان کشوری از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر باشد.

با وجود اعلام فضل‌الله رنجبر، عضو هیأت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، مبنی بر اجرای طرح تا پایان آبان‌ماه، برخی بازنشستگان در فضای مجازی ابراز تردید کرده‌اند و نسبت به زمان دقیق اجرای کامل این طرح امیدوار نیستند. در عین حال، پیش‌بینی‌ها درباره مبلغی که بابت متناسب‌سازی دریافت خواهند کرد، متفاوت است. برخی بازنشستگان علی‌الحساب دریافتی خود را نشان‌دهنده مبلغی قابل توجه برای واریزی نهایی می‌دانند و برخی دیگر معتقدند که این رقم ممکن است کمتر از انتظار باشد. این در حالی است که بازنشستگان تامین اجتماعی به دلیل مبلغ کمتر علی‌الحساب دریافتی، کمتر خوش‌بین هستند و نگرانی‌هایی در این زمینه دارند.

به هر ترتیب، انتظار می‌رود با واریز ۴۰ درصد از مبلغ متناسب‌سازی در پایان آبان‌ماه، بخشی از مشکلات معیشتی بازنشستگان رفع شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک