خبرهای داغ
کدخبر: ۲۲۸۴
تاریخ خبر:

پشت‌پرده انفجار پیجرهای حزب‌الله: نقشه اسرائیل زودتر از موعد اجرا شد!

در پی انفجارهای عجیب پیجرهای متعلق به حزب‌الله در لبنان که منجر به شهادت ۱۱ نفر و مجروحیت نزدیک به ۴ هزار تن شد، جزئیات جدیدی از نقش شرکت تایوانی و دخالت اسرائیل در این حادثه فاش شده است.

پشت‌پرده انفجار پیجرهای حزب‌الله: نقشه اسرائیل زودتر از موعد اجرا شد!

به گزارش منابع خبری، عصر روز سه‌شنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۳ چندین دستگاه پیجر متعلق به حزب‌الله لبنان در مناطق مختلف این کشور منفجر شد. این انفجارها که جان ۱۱ نفر را گرفت و ۴ هزار نفر را زخمی کرد، باعث نگرانی‌های گسترده‌ای در سطح بین‌المللی شد. گزارش‌ها حاکی از آن است که حال ۴۰۰ نفر از مجروحان این حادثه وخیم است و حتی سفیر ایران نیز در این انفجارها آسیب دیده است.

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد که پیجرهای منفجرشده محصول یک شرکت تایوانی به نام گلد آپولو بوده‌اند. این پیجرها در ساعت ۳:۳۰ بعد از ظهر پیامی دریافت کردند که ابتدا به نظر می‌رسید از سوی رهبری حزب‌الله ارسال شده باشد، اما به‌جای آن، این پیام مواد منفجره کوچک قرار گرفته در کنار باتری‌های دستگاه‌ها را فعال کرد.

شرکت گلد آپولو در واکنش به این گزارش اعلام کرد که هرچند پیجرهای منفجرشده نشان تجاری این شرکت را دارند، اما این دستگاه‌ها به صورت برون‌سپاری تولید شده و محصول یک شرکت اروپایی بوده‌اند.

گزارش‌های دیگری از منابع اطلاعاتی نشان می‌دهند که حزب‌الله حدود ۳ هزار دستگاه پیجر از این شرکت تایوانی وارد کرده بود. شبکه خبری سی‌ان‌ان نیز به نقل از منابع مطلع، اعلام کرد که این انفجارها بخشی از عملیات مشترک موساد و ارتش اسرائیل بوده است.

به نقل از المانیتور، نقشه اولیه این عملیات این بوده که در صورت بروز یک جنگ تمام‌عیار در منطقه، این پیجرها منفجر شوند و برتری استراتژیک برای اسرائیل فراهم شود. اما وقتی دو تن از اعضای حزب‌الله به این موضوع مشکوک شدند، اسرائیل تصمیم گرفت نقشه انفجار را زودتر از موعد به اجرا درآورد.

گزارش‌های دیگر از منابع آمریکایی، از جمله هاآرتص، اشاره دارند که این عملیات به شکل مخفیانه حتی از ایالات متحده پنهان مانده و اسرائیل با استفاده از پیامک‌های رمزنگاری شده، توانسته پیجرها را منفجر کند. به گفته آسوشیتدپرس، یک مقام آمریکایی تأیید کرده است که اسرائیل با قرار دادن مقدار کمی ماده منفجره در این دستگاه‌ها، این عملیات پیچیده را انجام داده است.

با انتشار این اخبار و فاش شدن نقش احتمالی اسرائیل و شرکت‌های تایوانی و اروپایی در این حادثه، اکنون تنش‌های بین‌المللی جدیدی در خصوص این موضوع در حال شکل‌گیری است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها