خبرهای داغ
کدخبر: ۳۹۱۱
تاریخ خبر:

اعدام ۴ متهم پرونده مشروبات الکلی مسموم در کرج؛ از مرگ ۱۷ نفر تا آسیب‌ جسمی صدها نفر

بامداد دوم آبان ۱۴۰۳، حکم اعدام چهار متهم اصلی پرونده مرگبار توزیع مشروبات الکلی مسموم در کرج به اجرا درآمد. این پرونده که با مرگ ۱۷ نفر و مسمومیت ۱۹۱ نفر همراه بود، جامعه را در بهت فرو برد و واکنش‌های جدی در پی داشت.

اعدام ۴ متهم پرونده مشروبات الکلی مسموم در کرج؛ از مرگ ۱۷ نفر تا آسیب‌ جسمی صدها نفر

بر اساس گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، احکام اعدام چهار متهم اصلی پرونده به اتهام «افساد فی‌الارض از طریق جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد با توزیع مواد سمی خطرناک (الکل متانول)» صادر شد. متهمان به جرم تهیه و توزیع مشروبات الکلی حاوی متانول که منجر به فوت ۱۷ نفر و مسمومیت گسترده ۱۹۱ نفر شده بود، به دار مجازات آویخته شدند.

دستور فوری رئیس قوه قضاییه پس از فاجعه

با توجه به شدت و گستردگی این حادثه، حجت‌الاسلام والمسلمین اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، دستوراتی جهت تسریع در شناسایی و دستگیری عاملان حادثه صادر کرد. در جلسه شورای عالی قوه قضاییه، وی با اشاره به فوت و آسیب‌های جسمی شدید ناشی از مصرف مشروبات مسموم، تاکید بر بررسی همه‌جانبه و پیگیری دقیق پرونده داشت.

شناسایی و دستگیری متهمان

طبق اعلام حسین فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز، با پیگیری سریع دستگاه قضایی و بررسی‌های اطلاعاتی، ۱۱ متهم در رابطه با این پرونده شناسایی و دستگیر شدند. تحقیقات اولیه نشان داد که متهمان الکل‌های صنعتی متانول را به‌جای اتانول به فروش رسانده و در این میان، یک واحد صنفی فروش لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی در کرج به عنوان توزیع‌کننده اصلی متانول در استان البرز شناسایی شد.

نقش متهمان اصلی در تولید و توزیع الکل‌های سمی

تحقیقات نشان داد که متهمان ردیف اول تا چهارم با علم به سمی بودن الکل‌ها، اقدام به فروش متانول به‌جای اتانول کرده و حتی برای فریب خریداران برگه‌های جعلی ارائه می‌کردند. یکی از متهمان که فارغ‌التحصیل رشته شیمی و کارشناس آزمایشگاه بود، با آگاهی از سمی بودن الکل‌ها، با همکاری سایر متهمان به توزیع این مواد پرداخت.

برخورد قانونی و مجازات متهمان

پس از رسیدگی به پرونده و ارائه دفاعیات متهمان، دیوان عالی کشور حکم اعدام چهار متهم اصلی را تایید کرد. متهمان به درخواست اعاده دادرسی نیز اقدام کردند، اما درخواست آن‌ها رد و حکم قطعی شد. علاوه بر این، هفت متهم دیگر نیز به ۲۹ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

واکنش خانواده قربانیان

خانواده‌های قربانیان این فاجعه از وقوع چنین جنایتی عمیقاً متأثر شده‌اند. یکی از برادران قربانیان گفت: «جان مردم برایشان مهم نبود؛ فقط به جیبشان فکر می‌کردند.»

نتیجه نهایی و اجرای حکم

پس از اتمام روند دادرسی و بررسی مجدد پرونده، هر چهار متهم اصلی پرونده که به اعدام محکوم شده بودند، بامداد دوم آبان ۱۴۰۳ در ندامتگاه مرکزی کرج به دار آویخته شدند. سایر متهمان نیز در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک