خبرهای داغ
کدخبر: ۷۲۵
تاریخ خبر:

چالش بزرگ آموزش و پرورش؛ ۷۰ هزار مربی پرورشی کم داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از کمبود جدی مربیان پرورشی و مشاوران در کشور خبر داد.

چالش بزرگ آموزش و پرورش؛ ۷۰ هزار مربی پرورشی کم داریم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از کمبود جدی مربیان پرورشی و مشاوران در کشور خبر داد. او اعلام کرد که با جذب ۱۵ هزار نفر در سال جاری، تلاش‌ها برای رفع این کمبود آغاز شده است. این موضوع و چالش‌های پیوند برنامه درسی با برنامه‌های آموزشی و تربیتی، از دغدغه‌های اصلی نظام آموزشی کشور به شمار می‌رود.

کمبود نیروی پرورشی: چالش اصلی نظام آموزشی

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، در حاشیه آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی «کتابنوش» در چهارمحال و بختیاری اعلام کرد که کشور با کمبود ۷۰ هزار مربی پرورشی و مشاور مواجه است. او تأکید کرد که امسال حدود ۱۵ هزار نفر در این حوزه جذب خواهند شد تا بخشی از این کمبود جبران شود. همچنین، در افق چهار ساله، پیش‌بینی می‌شود که ۴۴ هزار نفر دیگر به این حوزه اضافه شوند.

پیوند برنامه درسی با برنامه‌های پرورشی: راه‌حل مشکلات تربیتی

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام آموزش و پرورش، ایجاد پیوند مؤثر بین برنامه درسی و برنامه‌های پرورشی است. او تصریح کرد که برای تقویت پرورش در مدارس، باید این مفاهیم وارد متن اصلی آموزش شوند. این تلفیق بین آموزش و پرورش می‌تواند به‌عنوان راه‌حل اصلی برای حل مشکلات تربیتی در مدارس عمل کند.

مشارکت در مراسم فرهنگی

حجت‌الاسلام والمسلمین پورثانی همچنین از برپایی موکب‌های اربعین دانش‌آموزی در شش مرز کشور خبر داد. او اعلام کرد که امسال با طرح «هر مدرسه، یک موکب»، ۱۵ هزار دانش‌آموز در مراسم اربعین شرکت خواهند کرد. علاوه بر این، در کشور عراق نیز موکب‌هایی با حضور دانش‌آموزان برپا خواهد شد، که نشان‌دهنده مشارکت گسترده فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزان در این مراسم است.

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها