خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۵۳
تاریخ خبر:

قتل دلخراش پدر توسط پسر

در یکی از محله‌های مشهد، راز یک جنایت خانوادگی پس از ادعای سقوط و مرگ پیرمردی ۶۵ ساله، توسط پزشکان قانونی فاش شد.

قتل دلخراش پدر توسط پسر

به گزارش روزنامه خراسان، صبح روز گذشته زمانی که پزشک قانونی مشهد در حال معاینه جسد مردی ۶۵ ساله، به نام «محمدحسین-ع» که تبعه افغانستان بود، بود، به آثار ضربات شدیدی در ناحیه سر و گردن او برخورد کرد که مشکوک به جنایی بودن ماجرا شد. در همان زمان، فرضیه وقوع جنایت زمانی قوت گرفت که پزشک قانونی به جمله «نزاع و درگیری خانوادگی» در پرونده بیمارستانی این مرد برخورد کرد. این جمله نشان می‌داد که موضوع تنها یک حادثه سقوط نبوده و باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

دکتر مومن، پزشک قانونی که مسئول بررسی این پرونده بود، بلافاصله موضوع را به قاضی ویژه قتل عمد مشهد، دکتر صادق صفری، اطلاع داد. در پی این گزارش، قاضی صفری دستور داد که تحویل جسد تا زمان انجام بررسی‌های دقیق‌تر به تعویق بیافتد. این مقام قضایی به سرعت خود را به سالن تشریح پزشکی قانونی رساند تا تحقیقات را از نزدیک پیگیری کند. فرزندان مرد ۶۵ ساله در ابتدا مدعی بودند که وی در اثر زمین‌خوردگی دچار این حادثه شده است. اما قاضی صفری، با توجه به تجربیات قضایی خود، به صحت این ادعا مشکوک شد و به بررسی دقیق‌تر شرح حال بیمارستانی وی پرداخت.

قاضی صفری همچنین دستور داد که تحقیقات از مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ نیز آغاز شود، چرا که گزارش‌هایی از درگیری خانوادگی به این مرکز نیز ارسال شده بود. پس از بررسی‌های بیشتر، مشخص شد که یکی از فرزندان «محمدحسین-ع» با وی درگیر شده و جمله‌ای با عنوان «برادرم خانه را به هم ریخت» در گزارش‌های پلیسی ثبت شده است.

این سرنخ‌ها قاضی صفری را بر آن داشت تا با دقت بیشتری به رفتار و حضور فرزندان مقتول توجه کند. او متوجه شد که یکی از فرزندان مرد ۶۵ ساله در صحنه حاضر نیست. در نتیجه، سوالات تخصصی و هدایت‌شده‌ای را مطرح کرد تا به وضعیت اجتماعی و اخلاقی پسر ۳۳ ساله این مرد پی ببرد. این سوالات بالاخره پسر را وادار کرد که به دادسرا مراجعه کند. در پی این مراجعه، تحقیقات قضایی وارد مرحله‌ای تازه شد.

«صادق-ع» که تحت فشار سوالات قضایی قرار گرفته بود، پس از آنکه تمامی راه‌های انکار برایش بسته شد، سرانجام اعتراف کرد و گفت: «من با پدرم درگیر شدم و او را هل دادم که روی زمین افتاد.» این جوان ۳۳ ساله همچنین توضیح داد که پدرش معلول بود و به سختی حرکت می‌کرد. وی در ادامه افزود: «پدرم مدتی قبل سکته کرده بود و اندام‌هایش از حرکت افتاده بودند. من با او زندگی می‌کردم و امور شخصی‌اش را انجام می‌دادم. روز حادثه از او خواستم پولی برای خرید تنقلات به من بدهد که برای پسر برادرم خوراکی بخرم، اما این درخواست منجر به بحث و مشاجره شد و من او را هل دادم که بر اثر آن روی زمین افتاد.»

این پسر جوان که سابقه مصرف مواد مخدر صنعتی شیشه را نیز دارد، در ادامه گفت: «در آن لحظه کسی جز من و پدرم در خانه نبود. وقتی حادثه رخ داد، به حیاط رفتم و مادرم به من گفت که بیرون بروم. با این حال، در زمان درگیری هیچ ماده‌ای مصرف نکرده بودم.»

با توجه به این اعترافات، متهم که تبعه افغانستان است، به دستور مقام قضایی برای انجام تحقیقات بیشتر به زندان منتقل شد. وی همچنین صحنه جنایت را در حضور قاضی ویژه قتل عمد، دکتر صادق صفری و سرگرد شکیبا، افسر پرونده، بازسازی کرد و جزئیات وقوع حادثه را توضیح داد. این پرونده همچنان تحت بررسی قرار دارد تا تمامی ابعاد آن مشخص شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها