خبرهای داغ
کدخبر: ۲۸۹۵
تاریخ خبر:

دومین محاکمه زن جوان به اتهام قتل پدر و خواهر ناتنی‌اش | ۱۱ سال بعد از جنایت خانوادگی

زنی جوان که به همراه نامزدش متهم به قتل پدر و خواهر ناتنی‌اش است، پس از ۱۱ سال از گذراندن دوران زندان، برای دومین بار در دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه شد.

دومین محاکمه زن جوان به اتهام قتل پدر و خواهر ناتنی‌اش |  ۱۱ سال بعد از جنایت خانوادگی

در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۳۹۲، گزارشی از یک جنایت خانوادگی به پلیس ارائه شد. مأموران به خانه‌ای در محله تجریش مراجعه کرده و با جسد مردی ۶۰ ساله به نام محمود و دختر خردسالش به نام مریم در واحد طبقه همکف مواجه شدند. اجساد به پزشکی قانونی منتقل و کارشناسان اعلام کردند که علت مرگ هر دو قربانی، ضربه با جسم سخت به سرشان بوده است.

پلیس بلافاصله شناسایی عامل یا عاملان قتل را آغاز کرد. تحقیقات نشان داد محمود مرد ثروتمندی بود که با همسر دوم و دخترش در طبقه دوم ساختمان زندگی می‌کرد و دو دختر و یک پسر دیگرش از همسر اول نیز در طبقات دیگر همان ساختمان سکونت داشتند. در تحقیقات مشخص شد که نامزد یکی از دختران محمود در ساعاتی قبل از گزارش قتل به خانه‌اش رفته بود.

دختر جوان در بازجویی‌ها ادعا کرد: "روز حادثه بیمار بودم و نامزدم برای بردن من به دکتر آمد، اما من نرفتم." او ادامه داد که نامزدی‌اش بعداً به خانه پدرش رفت، اما اجازه ملاقات به او داده نشد. بعد از اینکه او به داروخانه رفت، پدرش را در راهرو دید و در را باز گذاشت. اما وقتی به خانه برگشت، با اجساد پدر و خواهر ناتنی‌اش روبرو شد.

اظهارات متناقض دختر جوان باعث شد پلیس او و نامزدش را بازداشت کند. همچنین یکی از شاهدان گفت که آن‌ها روز حادثه با هم از خانه خارج شده‌اند و آثار خون روی لباس‌های دختر جوان نیز شک پلیس را بیشتر کرد. اما هیچ مدرکی علیه آن‌ها پیدا نشد و با قرار وثیقه آزاد شدند.

پس از سه سال از این ماجرا، با توجه به دلایلی از جمله تناقض‌گویی‌های متعدد و ردپای نامزد در یک پرونده قتل دیگر، یک بار دیگر کیفرخواست برای هر دو نفر صادر شد.

پرونده به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع شد. در جلسه اول، مادر محمود و همسر دوم او به عنوان اولیای دم درخواست قصاص کردند. متهمان، که با وثیقه آزاد بودند، بار دیگر اتهامات را رد کردند.

پس از پایان دفاعیات، قضات با عدم وجود مدارک کافی، متهمان را تبرئه کردند. اما با اعتراض اولیای دم، حکم در دیوان‌عالی کشور نقض شد و تحقیقات مجدداً از سر گرفته شد.

اکنون، پس از ۱۱ سال از این دو جنایت، زوج جوان بار دیگر در دادگاه حاضر شده و اولیای دم برای عاملان قتل درخواست قصاص کردند. متهمان نیز با تأکید بر بی‌گناهی‌شان، اظهارات قبلی خود را تکرار کردند. در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک