خبرهای داغ
کدخبر: ۳۴۳۰
تاریخ خبر:

تلاش ۴ روزه غواصان؛ پیکر مرد غرق‌شده در آب‌بندان کفشگیری پیدا شد

تیم‌های غواصی پس از ۴ روز تلاش مداوم، جسد مردی که در یک آب‌بندان ۸ هکتاری غرق شده بود را پیدا کردند.

تلاش ۴ روزه غواصان؛  پیکر مرد غرق‌شده در آب‌بندان کفشگیری پیدا شد

 عصر پنجشنبه ۱۹ مهرماه، مردی ۴۷ ساله به نام حمید به همراه دوستانش در آب‌بندان روستای کفشگیری واقع در حوالی شهرستان گرگان مشغول شنا بود که ناگهان ناپدید شد. این حادثه آغازگر یک جست‌وجوی چند روزه برای یافتن او شد.

عملیات جست‌وجو

در این عملیات، ۲۰ غواص حرفه‌ای از آتش‌نشانی و اعضای هیأت نجات غریق از شهرهای گرگان و گنبدکاووس، نیروهای امدادی هلال‌احمر، مردم روستا و صیادان شهرهای مجاور به همراه تجهیزات ویژه شرکت کردند. مهدی قره‌قاشی، یکی از غواصان تیم آتش‌نشانی، در این باره می‌گوید: "شب اول عملیات جست‌وجو آغاز شد، اما به دلیل تاریکی هوا، مجبور شدیم کار را به روز بعد موکول کنیم."

 چالش‌های جست‌وجو

در روز بعد، با روشن شدن هوا، عملیات جست‌وجو از سر گرفته شد. قره‌قاشی اضافه می‌کند: "شرایط آب‌بندان به دلیل وجود گل و لای و گیاهان، جست‌وجو را برای غواصان بسیار دشوار کرده بود. در برخی مناطق، دید به صفر می‌رسید و ما باید با لمس کردن، اجسام را پیدا می‌کردیم."

وی همچنین اشاره کرد که "محل دقیق غرق شدن مرد مشخص نبود و وسعت زیاد آب‌بندان کار را سخت‌تر کرده بود." برای تسهیل عملیات، گروه‌های مردمی دستگاه‌هایی را برای جمع‌آوری گیاهان کف و سطح دریاچه به کار گرفتند.

 نتیجه نهایی

با این تلاش‌ها، در نهایت حوالی صبح یکشنبه، تیم غواصی موفق شد پیکر بی‌جان مرد میانسال را در فاصله ۱۰۰ متری از خشکی بیرون بکشد و عملیات جست‌وجو را به پایان برساند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک