خبرهای داغ
کدخبر: ۸۸۱
تاریخ خبر:

سقوط باند دزدان پروازی؛ پایان خوشگذرانی سارقان مسلح در ویلای مشهد

یک باند مسلح که به طور حرفه‌ای و با استفاده از هواپیما به مشهد سفر کرده و اقدام به زورگیری و کیف‌قاپی می‌کرد، پس از مدتی خوشگذرانی در ویلاهای شیک این شهر، در عملیات پلیس به دام افتاد.

سقوط باند دزدان پروازی؛ پایان خوشگذرانی سارقان مسلح در ویلای مشهد

با افزایش سرقت‌های مسلحانه و کیف‌قاپی در هسته مرکزی مشهد، به ویژه در روزهای خاص سال که مسافران بیشتری به این شهر می‌آیند، پلیس به این نتیجه رسید که سرقت‌ها توسط یک باند حرفه‌ای و غیربومی هدایت می‌شود. به دستور سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی، تیمی ویژه به رهبری سرهنگ مهدی سلطانیان، جانشین پلیس آگاهی، تحقیقات گسترده‌ای را آغاز کردند. بررسی‌های دقیق و استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمان، منجر به شناسایی فردی به نام «سعید-غ» شد که پیش‌تر به جرم زورگیری دستگیر شده و اخیراً از زندان آزاد شده بود.

شناسایی و ردیابی سارقان

بررسی‌های بیشتر نشان داد که سعید-غ به همراه دو نفر دیگر چندین بار با هواپیما به مشهد سفر کرده و باندی جدید برای سرقت تشکیل داده‌اند. آن‌ها پس از هر بار سرقت، به باغ ویلایی لوکس در منطقه چهارفصل مشهد بازمی‌گشتند و با پول‌های سرقتی به خوشگذرانی می‌پرداختند. این روند تا زمانی ادامه داشت که پلیس با برنامه‌ریزی دقیق و اجاره ویلایی در مجاورت محل اقامت سارقان، مراقبت‌های نامحسوس خود را آغاز کرد.

عملیات دستگیری و درگیری با سارقان

پس از چند روز نظارت و با اطمینان از حضور سارقان در ویلا، عملیات دستگیری با حضور نیروهای ویژه پلیس آغاز شد. سارقان که متوجه حضور پلیس شده بودند، سعی در فرار داشتند و برخی از آن‌ها حتی به درگیری مسلحانه روی آوردند، اما نیروهای پلیس با مهارت‌های خود توانستند 4 عضو اصلی باند را زمین‌گیر کنند. با توجه به احتمال فرار دیگر اعضای باند، بازجویی‌ها به سرعت در همان ویلا انجام شد و این افراد نام 5 عضو دیگر باند، از جمله دو مالخر حرفه‌ای را فاش کردند.

کشف اموال سرقتی و ادامه تحقیقات

در پی این اعترافات، عملیات پلیس به مناطق خواجه ربیع، رسالت و فردوسی مشهد گسترش یافت و دیگر اعضای باند نیز به دام افتادند. در این عملیات، پلیس موفق به کشف ۴۰ دستگاه گوشی تلفن همراه سرقتی، مقادیر زیادی وجه نقد، دینار و دلار، و همچنین اسلحه و مهمات جنگی شد. شگرد مجرمانه این باند شامل استفاده از موتورسیکلت‌هایی بود که به بهانه تعمیر در تعمیرگاه مخفی می‌کردند و پس از انجام سرقت، دوباره به آن بازمی‌گشتند.

پایان راه برای باند سارقان پروازی

با دستگیری اعضای این باند، تحقیقات پلیس نشان داد که تاکنون این افراد به 150 فقره گوشی‌قاپی اعتراف کرده‌اند. با این حال، پلیس مشهد بر این باور است که تعداد واقعی سرقت‌ها بیش از این موارد است و تحقیقات بیشتر همچنان ادامه دارد. با دستگیری و انتقال این مجرمان به زندان، برگ جدیدی از امنیت برای شهر مشهد رقم خورد و بلیت‌های برگشت سارقان به آبادان برای همیشه باطل شد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها