خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۴۰
تاریخ خبر:

پخش سریال «قرارگاه سری نصرت» به زودی؛ روایتی از تاریخ دفاع مقدس

سریال قرارگاه سری نصرت با اقتباس از چند کتاب معتبر، نگاهی به زندگی و فعالیت‌های شهید علی هاشمی، فرمانده قرارگاه فوق سری نصرت، دارد.

پخش سریال «قرارگاه سری نصرت» به زودی؛ روایتی از تاریخ دفاع مقدس

 این سریال به کارگردانی مهدی جعفری، یکی از پروژه‌های مرکز سریال حوزه هنری است و به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد. جعفری پیش از این تجربه کارگردانی فیلم‌های موفقی همچون «یدو» و «۲۳ نفر» را در کارنامه دارد.

داستان سریال

این سریال با روایتی دقیق از تاریخ دفاع مقدس، بر اساس چندین کتاب معتبر درباره شهید علی هاشمی و قرارگاه نصرت ساخته شده است. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به «قرارگاه سری نصرت» نوشته عباس هواشمی و «گمشده من» نوشته محمدمهدی بهادروند اشاره کرد که به زندگی و خاطرات این شهید از زبان محسن رضایی می‌پردازند.

سریال «قرارگاه سری نصرت» پس از سه سال تحقیق و پژوهش به عنوان دومین اثر از سه‌گانه «جغرافیای مظلوم» آماده پخش شده است. این پروژه به تالیف مرکز سریال سوره و نویسندگی مهدی سجاده‌چی تولید شده و مراحل آن در مکان‌هایی همچون خرمشهر، آبادان و جزیره مجنون انجام شده است.

چکیده‌ای از زندگی شهید علی هاشمی

سردار علی هاشمی، ملقب به سردار هور، یکی از فرماندهان برجسته دوران دفاع مقدس بود که نقشی کلیدی در فتح خرمشهر داشت. وی به خاطر توانایی‌های خود در تحلیل اطلاعات و تصمیم‌گیری، به عنوان فرمانده قرارگاه نصرت منصوب شد. این قرارگاه از اواخر بهار سال ۱۳۶۲ کار خود را آغاز کرد و موفق به انجام ۴۲۰ مورد شناسایی بدون افشای هویت خود شد.

نظرات و پیشرفت‌ها

رئیس رسانه ملی در بازدید از پشت‌صحنه سریال تاکید کرد که به تصویر کشیدن این واقعه تاریخی، کاری بسیار سخت و ارزشمند است و به شناخت نسل جدید از تاریخ دفاع مقدس کمک می‌کند.

بازیگران سریال

رضا ثامری در نقش شهید هاشمی در این سریال بازی می‌کند و در این باره گفت: «خوشحالم که نقش این شهید بزرگوار را ایفا می‌کنم. برای نزدیک‌تر شدن به این نقش، زندگی‌اش را مطالعه کرده و مستندات مربوط به او را تماشا کرده‌ام.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک