خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۶۸
تاریخ خبر:

ثریا قاسمی؛ بازگشت به صحنه تلویزیون با «فریبا»

ثریا قاسمی، بازیگر مشهور ایرانی که به خاطر نقش حاج خانم در سریال «تانک خورها» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی شناخته می‌شود، در سریال جدید «فریبا» نیز به ایفای نقش پرداخته است. این مجموعه قرار است به زودی از رسانه ملی پخش شود.

ثریا قاسمی؛  بازگشت به صحنه تلویزیون با «فریبا»

قاسمی فعالیت حرفه‌ای خود را اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی در رادیو آغاز کرد و سپس به تئاتر روی آورد. در همین سال‌ها، او به دوبله نیز مشغول شد و در سریال پرطرفدار «بالاتر از خطر» صدای خود را به گوش مخاطبان رساند.

او در نمایش‌هایی همچون «آنتیگون»، «از پشت شیشه‌ها» به کار رکن‌الدین خسروی و «آندورا» به کارگردانی حمید سمندریان نیز روی صحنه رفته است. قاسمی در فیلم کوتاه «تلفن» و همچنین در یکی از نقش‌های اصلی «آرامش در حضور دیگران» ظاهر شد و به قدری توانمند عمل کرد که با اولین فیلم بلندش به یاد آورده می‌شود.

او همچنین در ابتدای فعالیتش در یکی از اولین سریال‌های تلویزیونی ایرانی با عنوان «پیوند» به کارگردانی نصرت کریمی بازی کرد. پس از حضور در فیلم ناصر تقوایی، که چهار سال پس از ساخت امکان نمایش عمومی پیدا کرد، قاسمی تصمیم گرفت فعالیت اصلی خود را در رادیو و تئاتر متمرکز کند.

فیلم اول ناصر تقوایی نه تنها در سینمای تجاری ایران تجربه‌ای نامتعارف بود، بلکه تصویری بسیار متفاوت از شخصیت زن را به نمایش گذاشت. قاسمی برخلاف مادرش، حمیده خیرآبادی، در فیلم‌های کمتری بازی کرد و عمده تجربه‌های سینمایی‌اش مربوط به دهه ۸۰ است.

در اوایل دهه ۷۰، قاسمی در چند برنامه تلویزیونی به عنوان مجری حضور داشت و به دکلمه اشعار شاعران کلاسیک ایرانی پرداخت.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک