خبرهای داغ
کدخبر: ۴۱۲
تاریخ خبر:

کشف شگفت‌انگیز سکه‌های طلای هخامنشی در ترکیه!

در یک کشف باستان‌شناسی قابل توجه، باستان‌شناسان در ترکیه به گنجینه‌ای از سکه‌های طلای هخامنشی دست یافته‌اند که در کوزه‌ای دفن شده و در زیر یکی از خانه‌های قدیمی پیدا شده است. این کشف ارزشمند، به تازگی توجه محققان و تاریخ‌دانان را به خود جلب کرده است.

کشف شگفت‌انگیز سکه‌های طلای هخامنشی در ترکیه!

سایت خبری پنجره به نقل از فرادید: باستان‌شناسان در حفاری‌های اخیر در شهر باستانی نوتیون، واقع در غرب ترکیه، موفق به کشف گنجینه‌ای از سکه‌های طلای «دریک» شدند که در زیر خانه‌ای قدیمی دفن شده بود. سکه‌های طلای کشف‌شده، که از نوع «دریک» هستند، با تصویر یک کماندار زانو زده تزیین شده و توسط امپراتوری هخامنشی ضرب شده‌اند. بر اساس اعلام دانشگاه میشیگان، این سکه‌ها احتمالاً در شهر ساردیس، نزدیک به نوتیون، ضرب شده‌اند.

باستان شناسی

تحقیقات نشان می‌دهد که این سکه‌ها ممکن است برای پرداخت به مزدبگیران یونانی در دوران امپراتوری ایران استفاده شده باشند، اما دلیل دقیق دفن این گنجینه هنوز مشخص نیست. مورخ یونانی زنوفون اشاره کرده که یک دریک معادل حقوق یک ماه یک سرباز بوده است.

کریستوفر راته، استاد هنر و باستان‌شناسی دانشگاه میشیگان و مدیر پروژه باستان‌شناسی نوتیون، اظهار داشت: «کشف چنین گنجینه‌ای در حفاری باستان‌شناسی به این صورت بسیار نادر است. معمولاً گنجینه‌های ارزشمندی مانند سکه‌های طلایی در شرایط خاصی دفن می‌شوند و احتمالاً تنها در شرایط اضطراری این گنجینه‌ها پنهان شده‌اند.»

باستان شناسی

نشانه‌های سبک و طراحی سکه‌ها حاکی از آن است که آنها در قرن پنجم قبل از میلاد ضرب شده‌اند، اما با توجه به اینکه خانه‌ای که سکه‌ها زیر آن دفن شده‌اند متعلق به دوران هلنیستی است، دفن این سکه‌ها نیز احتمالا به همین دوره بازمی‌گردد. دوران هلنیستی پس از مرگ اسکندر کبیر آغاز شد و تا فتح آخرین پادشاهی هلنیستی توسط روم در ۳۱ قبل از میلاد ادامه یافت.

راته افزود که تغییرات سیاسی و نظامی در دو قرن اخیر در این منطقه، از جمله جنگ‌ها و تصرفات متعدد، ممکن است منجر به دفن و گم شدن این گنجینه شده باشند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها