خبرهای داغ
کدخبر: ۱۶۲۷
تاریخ خبر:

آغاز محدودیت‌های ترافیکی گسترده در جاده‌های شمال

از ظهر امروز، محدودیت‌های ترافیکی گسترده‌ای در جاده‌های شمال کشور آغاز می‌شود. این محدودیت‌ها که به منظور مدیریت بهتر ترافیک در ایام تعطیلات دهه پایانی صفر اعمال می‌شود، شامل ممنوعیت‌ها و تغییرات اساسی در تردد وسایل نقلیه است.

آغاز محدودیت‌های ترافیکی گسترده در جاده‌های شمال

یدالله جهان‌تاب، رئیس پلیس راه مازندران، اعلام کرد که از ظهر امروز، محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های شمال به دلیل تعطیلات دهه پایانی صفر به اجرا درمی‌آید. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت تردد موتورسیکلت از ساعت ۱۲ روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور تا ساعت ۶ صبح روز شنبه ۱۷ شهریور در محورهای اصلی از جمله کرج - چالوس، هراز، سوادکوه، و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس می‌شود. البته تردد موتورسیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام مأموریت‌های ضروری از این ممنوعیت مستثنی خواهند بود.

رئیس پلیس راه مازندران همچنین تأکید کرد که تردد تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها همچنان در محور کرج-چالوس و بالعکس ممنوع است. به گفته وی، در صورت بروز ترافیک سنگین در روزهای یک‌شنبه ۱۱ و سه‌شنبه ۱۳ شهریور، از ساعت ۱۲ تردد از مرزن‌آباد به سمت تهران به طور کامل متوقف خواهد شد و از ساعت ۱۵ مسیر از ابتدای پل زنگوله به صورت یک‌طرفه به سمت شمال باز خواهد شد.

برنامه‌ریزی برای ترافیک روزهای آینده

جهان‌تاب افزود: در روزهای دوشنبه ۱۲، چهارشنبه ۱۴ و پنج‌شنبه ۱۵ شهریور، در صورت افزایش حجم ترافیک و با صلاحدید مأموران پلیس راه، ممکن است محدودیت‌های ترافیکی به صورت یک‌طرفه و مقطعی در هر دو جهت رفت و برگشت اعمال شود. همچنین، روز ۱۷ شهریور ماه محدودیت‌های ویژه‌ای برای تردد وسایل نقلیه در محور کندوان اجرا خواهد شد.

به گفته وی، از ساعت ۱۴ روز جمعه ۱۷ شهریور، تردد خودروها در آزادراه تهران-شمال به سمت چالوس محدود خواهد شد و از ساعت ۱۵ نیز انسداد کامل از ابتدای پل زنگوله تا انتهای دهانه شمالی تونل البرز اعمال می‌شود. همچنین از ساعت ۱۷ همان روز، از مرزن‌آباد به سمت تهران محدودیت یک‌طرفه‌ای از شمال به جنوب اجرا خواهد شد و در نهایت، این طرح از ساعت ۲۳ با بازگشت به تردد دوطرفه از پل زنگوله تا مرزن‌آباد به پایان خواهد رسید.

تأثیرات محدودیت‌ها بر ترافیک جاده‌های شمالی

جهان‌تاب یادآور شد که در صورت کاهش حجم ترافیک، این طرح‌های یک‌طرفه ممکن است زودتر از زمان‌های اعلام شده خاتمه یابند. همچنین، از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ شهریور، محدودیت تردد در آزادراه تهران-شمال به مقصد چالوس اعمال خواهد شد و از ساعت ۱۲ همان روز، انسداد کامل از پل زنگوله آغاز و سپس از ساعت ۱۴، محدودیت یک‌طرفه از مرزن‌آباد به سمت تهران اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه مازندران همچنین تصریح کرد که تردد در جاده قدیم کرج-چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنان محلی آزاد خواهد بود، اما تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس را در روزهای اعمال محدودیت از جنوب به شمال دارند، از ساعت ۱۱ روز جمعه ۱۶ شهریور از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع خواهد بود.

محدودیت‌های ویژه برای تریلرها و کامیون‌ها در محورهای شمالی

جهان‌تاب اعلام کرد که تردد تمامی تریلرها همچنان در محور هراز ممنوع است و علاوه بر این، تردد کامیون‌ها و کامیونت‌ها، به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی، از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور و همچنین از ساعت ۶ تا ۲۵ روزهای دوشنبه ۱۲، چهارشنبه ۱۴، جمعه ۱۶ و شنبه ۱۷ شهریور در محور هراز ممنوع خواهد بود.

وی همچنین افزود: در صورت افزایش حجم ترافیک، محدودیت‌های یک‌طرفه مقطعی از روز یک‌شنبه ۱۱ تا روز جمعه ۱۶ شهریور در محور هراز از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بالعکس اجرا خواهد شد. 

رئیس پلیس راه مازندران در پایان خاطرنشان کرد که در صورت شدت ترافیک، تردد انواع تریلرها و کامیون‌ها، به جز حاملان مواد سوختی و فاسدشدنی، از ساعت ۱۲ تا ۲۴ روز یک‌شنبه ۱۱ شهریور از مسیر جنوب به شمال و از ساعت ۶ تا ۳۴ روزهای دوشنبه ۱۲، چهارشنبه ۱۴ و جمعه ۱۶ شهریور از مسیر شمال به جنوب محور سوادکوه ممنوع خواهد بود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها