خبرهای داغ
کدخبر: ۲۰۷۲
تاریخ خبر:

واکنش سپاهان به حادثه درگذشت هوادار ملوان؛ چرا بازی متوقف نشد؟

باشگاه سپاهان پس از حادثه تلخ فوت یکی از هواداران تیم ملوان در جریان بازی روز جمعه، توضیحاتی درباره رویدادهای آن شب ارائه کرد و اعلام نمود که در مورد توقف بازی هیچ نظری از آنها خواسته نشده است.

واکنش سپاهان به حادثه درگذشت هوادار ملوان؛ چرا بازی متوقف نشد؟

در جریان بازی هفته چهارم لیگ برتر بین سپاهان و ملوان، حادثه ناگواری رخ داد که منجر به فوت یکی از هواداران تیم ملوان شد. این حادثه نگرانی‌های بسیاری در جامعه فوتبال به وجود آورد و باشگاه سپاهان ضمن ابراز تسلیت، توضیحاتی درباره اقدامات انجام‌شده در این خصوص ارائه داد.

جزئیات حادثه و واکنش سپاهان

محمدصادق میرصالحیان، مدیر روابط عمومی باشگاه سپاهان، درباره این حادثه تلخ اظهار داشت: «ابتدا لازم است که به خانواده محترم مرتضی خائفی، باشگاه ملوان و تمامی هواداران فوتبال تسلیت بگویم. تمامی اعضای باشگاه سپاهان از این حادثه عمیقاً ناراحت و متأثر هستند.»

وی در ادامه توضیح داد: «طبق پروتکل‌های ابلاغی، در ورزشگاه سه آمبولانس حضور داشت؛ دو آمبولانس برای بازیکنان و یک آمبولانس برای رویدادهای ناگهانی هواداران در نظر گرفته شده بود. این آمبولانس‌ها از نوع تیپ B و مجهز به تجهیزات کامل احیای قلبی بودند.»

شرح وقایع پس از وقوع حادثه

میرصالحیان توضیح داد که پس از این اتفاق ناگوار، پزشک تیم فوتبال ملوان وارد عمل شده و عملیات احیای اولیه را انجام داد. سپس این هوادار با آمبولانس به مرکز درمانی منتقل شد. وی افزود: «طبق گفته پزشکان، ریتم قلبی مرحوم خائفی به گونه‌ای نبود که بتوان دستگاه شوک به ایشان متصل کرد، اما آمبولانس به صورت کامل مجهز بود و تمامی مراحل انتقال و درمان به درستی انجام شد.»

اختلاف نظر درباره زمان فوت مرحوم خائفی

در مورد زمان دقیق فوت مرحوم خائفی دو روایت وجود دارد؛ برخی منابع از فوت ایشان در دقیقه ۲۰ مسابقه سخن می‌گویند و برخی دیگر اشاره دارند که فوت در بیمارستان رخ داده است. میرصالحیان در این باره توضیح داد: «عملیات احیا تا بیمارستان ادامه داشت، اما متأسفانه در دقایق اولیه ورود به بیمارستان این اتفاق تلخ رخ داد.»

اقدامات باشگاه سپاهان پس از حادثه

مدیر روابط عمومی سپاهان در پاسخ به این سؤال که چه اقداماتی از سوی باشگاه پس از حادثه انجام شد، گفت: «بلافاصله پس از حادثه، مدیرعامل سپاهان با مدیرعامل ملوان تماس گرفت و ضمن تسلیت، موضوع را به اطلاع ایشان رساند. همچنین معاون و برخی از اعضای باشگاه مأمور شدند تا به مرکز درمانی مراجعه کنند و در صورت نیاز، کمک‌های لازم را انجام دهند.»

وی افزود که آقای آذربایجانی، مدیرعامل باشگاه، اعلام کرده که در صورت نیاز هر کمکی از سوی باشگاه سپاهان انجام خواهد شد.

مشکل مشابه دیگر هوادار ملوان و حادثه در بازی دیگری

میرصالحیان تأیید کرد که در همان شب، یکی دیگر از هواداران ملوان نیز دچار حمله قلبی شده بود، اما خوشبختانه کادر پزشکی با پیگیری سریع توانستند مشکل وی را حل کنند. وی در این باره گفت: «البته زمان وقوع حمله قلبی برای این دو هوادار متفاوت بود.»

وی همچنین به حادثه مشابهی در بازی سپاهان مقابل شباب الاهلی امارات اشاره کرد: «در آن بازی نیز دو نفر از هواداران ما دچار مشکل شدند که خوشبختانه با پیگیری کادر پزشکی به بیمارستان انتقال یافتند. اینگونه اتفاقات در بازی‌های فوتبال، به دلیل هیجان بالا، متأسفانه رخ می‌دهد.»

سؤال درباره توقف بازی و واکنش باشگاه

در خصوص اینکه چرا بازی متوقف نشد، میرصالحیان توضیح داد: «در این مورد هیچ نظری از باشگاه سپاهان خواسته نشد. تصمیم‌گیری درباره توقف مسابقه بر عهده ناظر و مسئولان برگزاری مسابقه است.»

اطلاعات پزشکی و شرایط سلامتی مرحوم خائفی

وی در پایان به شرایط سلامتی مرحوم خائفی اشاره کرد و گفت: «طبق اطلاعاتی که از مسئولان پزشکی و همراهان ایشان به دست آمده، شادروان خائفی دارای بیماری زمینه‌ای قلبی بوده و همچنین از یک سال پیش تحت درمان بیماری سرطان قرار داشت. با این حال، جان انسان‌ها اهمیت بسیاری دارد و ما بار دیگر تسلیت خود را به خانواده و جامعه هواداری ملوان ابراز می‌داریم.»

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها