خبرهای داغ
کدخبر: ۲۶۵۷
تاریخ خبر:

عواقب جعل سند؛ آیا پرسپولیس با محرومیت سنگین روبه‌رو خواهد شد؟

باشگاه پرسپولیس به دلیل ارسال مدارک پزشکی نبیل باهویی به ایفمارک، که به گفته منابع خبری جعلی بوده، در آستانه یک پرونده انضباطی قرار گرفته است. این مسئله می‌تواند عواقب سنگینی برای این باشگاه در پی داشته باشد، از جمله کسر سهمیه و جریمه‌های مالی.

عواقب جعل سند؛ آیا پرسپولیس با محرومیت سنگین روبه‌رو خواهد شد؟

باشگاه پرسپولیس برای جلوگیری از سوختن یکی از سهمیه‌های بازیکنان خارجی خود، مدارک پزشکی نبیل باهویی، مهاجم سوئدی-مراکشی این تیم را به ایفمارک ارائه کرد. این اقدام در پی حضور کمتر از حدنصاب این بازیکن در مسابقات فصل صورت گرفت. اما حالا پرونده‌ای با محوریت جعلی بودن این مدارک پزشکی در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به جریان افتاده است که باشگاه پرسپولیس را با چالش‌های جدی روبرو کرده است.

طبق قوانین ناظر بر قراردادها در لیگ بیست و سوم، هر باشگاه که یکی از بازیکنان خارجی‌اش کمتر از ۶۰ درصد از زمان مسابقات را به میدان رفته باشد، سهمیه بازیکنان خارجی آن تیم برای فصل بعد کسر می‌شود. این قانون یک تبصره مهم داشت؛ در صورتی که بازیکن به دلیل مصدومیت نتواند در مسابقات شرکت کند، با تأییدیه ایفمارک، از کاهش سهمیه جلوگیری می‌شد.

در تاریخ ۲۱ شهریور ۱۴۰۲، باشگاه پرسپولیس با نبیل باهویی، مهاجم سوئدی-مراکشی قراردادی امضا کرد. این بازیکن تنها در ۸ بازی و به مدت ۳۱۵ دقیقه برای پرسپولیس به میدان رفت و از ۶۰ درصد زمان لازم برای جلوگیری از کاهش سهمیه نیز کمتر بود. به همین دلیل، یک سهمیه بازیکن خارجی پرسپولیس برای لیگ بیست و چهارم از دست رفت.

باشگاه پرسپولیس که معتقد بود عدم حضور نبیل باهویی به دلیل مصدومیت بوده است، مدارک پزشکی او را به ایفمارک ارسال کرد. اما طبق اخبار منتشر شده، مدارک ارائه شده از سوی باشگاه جعلی بوده و کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اکنون در حال بررسی این پرونده است.

محکومیت پرسپولیس در صورت تأیید جعل چیست؟

در صورت تأیید جعلی بودن اسناد پزشکی، کمیته انضباطی می‌تواند با استناد به ماده ۷۰ آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال، باشگاه پرسپولیس را محکوم کند. طبق این ماده، جعل و تزویر در اسناد و استفاده از مدارک مجعول جرمی جدی تلقی شده و باشگاه در صورت اثبات دخالت مستقیم یا غیرمستقیم در این موضوع، به پرداخت حداقل ۵۰۰ میلیون ریال جریمه محکوم خواهد شد. همچنین کمیته قضایی فدراسیون می‌تواند جریمه‌های بیشتری همچون محرومیت‌های دیگر برای باشگاه در نظر بگیرد.

محکومیت افراد مرتبط با جعل

بند ۳ ماده ۷۰ نیز تصریح می‌کند که در صورت اثبات تخلف توسط فردی که مقام رسمی یا واسطه نقل و انتقالات باشد، او حداقل به ۱۲ ماه محرومیت از فعالیت‌های مرتبط با فوتبال و پرداخت جریمه‌ای حداقل به مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال محکوم خواهد شد.

حال باید منتظر ماند تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بررسی‌های خود را تکمیل کرده و مشخص کند که چه کسی در این پرونده مسئول و مقصر است و چه تبعاتی برای باشگاه پرسپولیس به دنبال خواهد داشت.

آیین نامه

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک