خبرهای داغ
کدخبر: ۳۴۹۴
تاریخ خبر:

معارفه سرمربی جدید استقلال در آستانه نهایی شدن؛ مرد پرحاشیه در راه تهران

پس از کش‌وقوس‌های فراوان و مذاکرات پیچیده، سرانجام استقلال در آستانه معرفی سرمربی جدید خود قرار دارد. با وجود شایعات متعدد درباره گزینه‌های داخلی و خارجی، به نظر می‌رسد لورنتیو رگه‌کامف، سرمربی رومانیایی، جدی‌ترین گزینه هدایت آبی‌پوشان پایتخت باشد. مذاکرات به مراحل نهایی رسیده و او احتمالا تا چند روز آینده به تهران سفر خواهد کرد.

معارفه سرمربی جدید استقلال در آستانه نهایی شدن؛ مرد پرحاشیه در راه تهران

پس از هفته‌ها بحث و گمانه‌زنی، به نظر می‌رسد که باشگاه استقلال سرمربی جدید خود را طی امروز (سه‌شنبه) یا فردا (چهارشنبه) معرفی خواهد کرد. این تیم که در هفته‌های اخیر بدون سرمربی دائم فعالیت می‌کند، سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت روی نیمکت دارد، اما تلاش‌ها برای یافتن یک سرمربی جدید به سرعت ادامه دارد. در همین راستا، باشگاه مس رفسنجان نیز مانند استقلال، هنوز وضعیت کادر فنی خود را مشخص نکرده و در حال بررسی گزینه‌های داخلی است، در حالی که استقلال در جستجوی گزینه‌ای خارجی است.

پس از استعفای جواد نکونام از هدایت استقلال، مدیران این باشگاه با جدیت روند انتخاب سرمربی جدید را پیگیری کردند. طی دو هفته اخیر، مذاکرات با چندین گزینه خارجی آغاز شد، اما هنوز هیچ توافقی نهایی نشده است. هرچند گفته می‌شود رایزنی‌ها به مراحل پایانی رسیده و به زودی سرمربی جدید معارفه خواهد شد.

در این میان، نام‌های متعددی به عنوان گزینه‌های احتمالی مطرح شدند، از جمله آندره‌آ استراماچونی، ریکاردو سا پینتو، پاکو خمس، خولیو ولاسکوئز، فیلیپ مونتانیه، پل لوگوئن و پیتسو موسیمانه. همچنین از فرهاد مجیدی به عنوان تنها گزینه داخلی یاد شده است. با این حال، مدیران باشگاه، به ویژه احمد شهریاری و فرشید سمیعی، تأکید کردند که به دنبال استخدام یک سرمربی خارجی هستند.

یکی از چهره‌هایی که به‌تازگی وارد دایره گزینه‌های باشگاه استقلال شده، لورنتیو رگه‌کامف، سرمربی ۴۹ ساله رومانیایی است. این گزینه از همان ابتدا توسط مدیر برنامه‌ای مورداعتماد مدیران باشگاه استقلال پیشنهاد شده بود، اما مذاکرات جدی میان طرفین دیرتر آغاز شد. حالا، به نظر می‌رسد که رگه‌کامف به جدی‌ترین گزینه برای هدایت استقلال تبدیل شده است.

اگرچه مسئولان باشگاه استقلال یک گزینه اهل آمریکای جنوبی را نیز در نظر دارند، اما جمع‌بندی نهایی هیات‌مدیره در نشست شب گذشته نشان می‌دهد که رگه‌کامف در صدر فهرست قرار دارد. این سرمربی رومانیایی نیز تمایل خود را برای حضور در جمع آبی‌پوشان پایتخت اعلام کرده و مذاکرات به گونه‌ای پیش رفته که قرار است او با قراردادی به ارزش ۷۰۰ هزار دلار به تهران سفر کند. به همراه رگه‌کامف، سه دستیار خارجی نیز به کادر فنی استقلال اضافه خواهند شد.

رگه‌کامف تجربه گسترده‌ای در فوتبال باشگاهی دارد و سابقه هدایت تیم‌های مختلفی از جمله استوا بخارست، الوحده، الوصل و الهلال را در کارنامه خود دارد. او موفق شده است ۷ جام قهرمانی از جمله لیگ، لیگ‌کاپ و سوپرجام رومانی را به دست آورد. همچنین، او با تیم الهلال به فینال لیگ قهرمانان آسیا نیز راه یافته است.

فرشید سمیعی، مدیرعامل باشگاه استقلال، روز یکشنبه اعلام کرد که سرمربی جدید آبی‌ها طی ۲ تا ۳ روز آینده معرفی خواهد شد. در صورتی که روند اخذ مجوزهای برون‌مرزی وزارت ورزش به‌موقع پیش رود، احتمالاً لورنتیو رگه‌کامف به عنوان سرمربی جدید استقلال تا پایان این هفته وارد تهران خواهد شد.

با وجود پیشرفت مذاکرات، رگه‌کامف هنوز قرارداد نهایی را امضا نکرده است. با توجه به این شرایط، امکان وقوع سناریویی مشابه با پل لوگوئن وجود دارد که در مراحل نهایی مذاکره، توافق به هم خورد. اما به نظر نمی‌رسد که این سناریو تکرار شود و همه نشانه‌ها حاکی از آن است که به زودی رگه‌کامف سکان هدایت استقلال را در دست خواهد گرفت. 

آخرین تجربه سرمربیگری رگه‌کامف در تیم الطائی عربستان چندان موفقیت‌آمیز نبود و او با این تیم ۱۲ شکست از ۲۰ مسابقه را تجربه کرد. حال باید دید که در صورت نهایی‌شدن حضور او در استقلال، آیا می‌تواند عملکرد موفق‌تری از خود نشان دهد یا نه.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک