خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۵۳
تاریخ خبر:

سقوط استقلال؛ هواداران به شدت علیه شهریاری و سمیعی شعار دادند

دیدار استقلال و ذوب‌آهن در هفته هشتم لیگ برتر با حواشی بسیاری برای آبی‌پوشان آغاز شد و در نهایت با شکستی سنگین به پایان رسید. استقلال نه تنها بدون سرمربی به میدان رفت، بلکه با بحران داخلی و اعتراض هواداران مواجه شد.

سقوط استقلال؛ هواداران به شدت علیه شهریاری و سمیعی شعار دادند

در هفته هشتم لیگ برتر، استقلال از ساعت ۱۸:۳۰ در استادیوم شهر قدس به مصاف ذوب‌آهن رفت. این بازی در شرایطی آغاز شد که تیم استقلال هنوز پس از گذشت حدود سه هفته از استعفای جواد نکونام، سرمربی جدیدی انتخاب نکرده بود. به این وضعیت بحرانی، تصمیم ناگهانی مدیریت باشگاه برای محرومیت کاپیتان حسین حسینی از تمرینات و بازی‌ها هم اضافه شد و همین عوامل باعث شد استقلال با حواشی فراوانی پا به این مسابقه بگذارد.

نیمه اول با برتری نسبی استقلال همراه بود، اما فشارهای آبی‌پوشان به ثمر ننشست و دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.

اما در نیمه دوم همه چیز تغییر کرد. در دقیقه ۵۶ و با اشتباه سیلوا و سامان فلاح، مجید علیاری موفق شد گل اول ذوب‌آهن را به ثمر برساند. پس از این گل، هواداران استقلال با شعارهای تند علیه احمد شهریاری، رئیس هیات مدیره، و فرشید سمیعی، مدیرعامل استقلال، اعتراضات خود را نشان دادند. 

در دقیقه ۷۰، ذوب‌آهن بار دیگر توسط امید لطیفی به گل رسید و این بار اعتراضات هواداران استقلال به اوج خود رسید. اما فاجعه برای استقلال هنوز تمام نشده بود؛ در دقیقه ۸۷، مجید علیاری بار دیگر موفق شد دروازه استقلال را باز کند و گل سوم را برای ذوب‌آهن به ثبت برساند تا یکی از عجیب‌ترین نتایج هفته رقم بخورد.

استقلال که در فصل گذشته با بهترین خط دفاعی به میدان می‌رفت، این فصل در تمامی مسابقات گل خورده و با این شکست فاجعه‌بار به وضعیت بحرانی رسیده است. با این نتیجه، استقلال با ۸ امتیاز به رتبه یازدهم جدول سقوط کرد و ذوب‌آهن با ۱۰ امتیاز به رتبه هفتم صعود کرد.

استقلال حالا باید سه‌شنبه در دیداری دشوار و حساس مقابل النصر در دوبی به میدان برود.

استقلال سه شنبه باید در امارات به مصاف تیم النصر عربستان برود در حالیکه هنوز سرمربی خود را نشناخته و احتمالا با بختیاری زاده مربی موقت در لیگ نخبگان هم بازی خواهد کرد.

ذوب آهن پیش از روزهای فیفا چهار بر صفر مقابل آلومینیوم اراک شکست خورده بود. 

داور: امیر عرب براقی، 

کمک داوران: فرهاد فرهادپور، حامد صفایی

داور VAR: بیژن حیدری، کمک: مرتضی منصوریان

کارت زرد: رامین رضائیان،  علیرضا کوشکی( استقلال) فریبرز گرامی و کمال کامیابی نیا( ذوب آهن) 

گل: مجید علیاری(دقایق  ۵۶ و ۸۷)، امید لطیفی( دقیقه ۷۰)  برای ذوب آهن

ترکیب تیم استقلال: محمد رضا خالد آبادی، محمد حسین مرادمند، سامان فلاح، رافائل سیلوا، میلاد زکی پور، رامین رضاییان، دیدیه اندونگ( از دقیقه ۷۹ آرمان رمضانی) ، گائل کاکوتا، حسین اسلامی( از دقیقه ۷۹ زبیر نیک نفس) ، مهرداد محمدی( از دقیقه ۵۶ جلال الدین ماشاریپوف)  و گوستاوو بلانکو( از دقیقه ۷۰ علیرضا کوشکی) 

سرمربی: سهراب بختیاری زاده

ترکیب تیم ذوب آهن اصفهان: پارسا جعفری، امیرحسین رنگرز، سیدمحمد قریشی، فردین یوسفی( از دقیقه ۱+۹۰ سبحان خاقانی) ، مجید علیاری( از دقیقه ۱+۹۰ محمد هادی باغبان)، کمال کامیابی نیا، پدرام قاضی پور، محسن آذرباد( از دقیقه ۷۱ رامتین سلیمان زاده) ، فریبرز گرامی، علی مصلح و امید لطیفی( از دقیقه ۱+۹۰ احمد شریعت زاده)

سرمربی: محمد ربیعی

اتفاقات مهم بازی:

حسین حسینی کاپیتان استقلال به دلیل مصاحبه ایی که علیه هیات مدیره باشگاه انجام داد در این مسابقه غایب است و باشگاه اجازه حضور در تمرینات را به این بازیکن نداده است. روزبه چشمی دیگر بازیکن استقلال هم به دلیل مصدومیت در این بازی حضور ندارد. ماشاریپوف بازیکن ازبکستانی هم که همراه تیم ملی کشورش بوده در ترکیب اصلی تیم قرار نگرفته است.

دقیقه ۳: ارسال بازیکنان ذوب آهن به لطیفی رسید و ضربه سر این بازیکن را خالد آبادی دروازه بان استقلال به راحتی مهار کرد.

دقیقه ۹: اولین کرنر بازی را ذوب آهن روی دروازه استقلال ارسال کرد که حاصلی برای این تیم نداشت. بعد از این کرنر ربیعی سرمربی ذوب آهن با برخی از اعضای کادرفنی خود صحبت کرد که حالتی اعتراضی داشت.

دقیقه ۱۱: پاس عمقی ذکی پور به رامین رضائیان رسید و او هم با یک پاس به عقب کاکوتا را صاحب توپ کرد که شوت بی دقت این بازیکن از بالای دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۱۵: یک و دوی کاکوتا و ذکی پور یک موقعیت گلزنی دیگر برای استقلال ایجاد کرد که ضربه بازیکن استقلال را دروازه بان ذوب آهن دفع کرد.

دقیقه ۲۰: دو بازیکن ذوب آهن در سمت راست محوطه جریمه مهرداد محممدی را با خطا متوقف کردند، ضربه کاشته را رضائیان روی دروازه حریف ارسال کرد که فریبرز گرامی مدافع ذوب آهن توپ را دفع کرد.

دقیقه ۲۴: کاکوتا پشت محوطه جریمه ذوب آهن متوقف شد اما چون توپ در محوطه جریمه به بلانکو رسید داور آوانتاژ داد  ولی مدافعان اجازه شوتزنی به مهاجم آرژانتینی استقلال را ندادند.

دقیقه ۳۵: رضائیان ضربه کاشته استقلال را زد که با اشتباه پارسا جعفری دروازه بان ذوب آهن همراه شد تا موقعیت گلزنی برای اسقلال ایجاد شود اما مدافعان زودتر از بلانکو توپ را کنترل کردند.

دقیقه ۳۸: استقلال باردیگر با  پاس دقیق رضائیان به بلانکو یک موقعیت گلزنی ایجاد کرد که مدافع ذوب آهن توپ را از روی پای بلانکو به کرنر فرستاد و کرنر هم حاصلی برای آبی پوشان نداشت. 

دقیقه ۴۱: پاس به عقب مرادمند خالدآبادی دروازه بان جوان استقلال را به دردسر انداخت اما در نهایت اوتوپ را دفع کرد.

دقیقه ۴۹: شوت بلانکو از پشت محوطه جریمه از کنار دروازه ذوب آهن به بیرون رفت.

دقیقه ۵۵: ضربه کاشته استقلال را زکی پور زد که توپ با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۶: اشتباه سامان فلاح در دفع توپ یک موقعیت عالی گلزنی برای ذوب آهن در این بازی به وجود آورد و مجید علیاری پا به توپ وارد محوطه جریمه شد و او با یک شوت دقیقه به زاویه مخالف گل اول بازی را ذوب آهن به ثمر رساند.

دقیقه ۶۳: شوت کاکوتا از کنار دروازه ذوب آهن بعد از برخورد به مدافعان راهی کرنر شد. 

دقیقه ۶۴: توپ به بلانکو رسید و شوت او به تیرک دروازه ذوب آهن برخورد کرد.

دقیقه ۶۷: ارسال زمینی زکی پور در محوطه جریمه به بلانکو رسید و ضربه او را دروازه بان ذوب آهن مهار کرد.

دقیقه ۷۰: امید لطیفی در محوطه جریمه صاحب توپ شد و با یک شوت دقیقی گل دوم ذوب آهن را به ثمر رساند.

دقیقه ۷۴: رامین رضائیان ضربه کاشته  استقلال را زد که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۸۷: مجید علیاری بازهم با تیزهوشی در بین مدافعان استقلال صاحب توپ شد و با یک ضربه زیبا و دیدنی گل سوم استقلال را به ثمر رساند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک