خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۹
تاریخ خبر:

بحران انتخاب ورزشگاه برای تیم‌های پایتخت‌نشین: استقلال و پرسپولیس در بن‌بست میزبانی

در حالی که لیگ برتر فوتبال ایران در آستانه آغاز فصل جدید قرار دارد، تیم‌های استقلال و پرسپولیس با چالشی جدی برای انتخاب ورزشگاه مناسب برای میزبانی مواجه شده‌اند. این مسئله به دلیل عدم استانداردسازی کامل ورزشگاه‌ها و مشکلات زیرساختی در پایتخت، به یک موضوع داغ و پرحاشیه تبدیل شده است.

بحران انتخاب ورزشگاه برای تیم‌های پایتخت‌نشین: استقلال و پرسپولیس در بن‌بست میزبانی

با پایان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر و پس از آن که پرسپولیس به قهرمانی و استقلال به نایب قهرمانی دست یافتند، فدراسیون فوتبال ایران تصمیم گرفت تا بر اساس مصوبات AFC اقدام به استانداردسازی ورزشگاه‌ها کند. به همین منظور، کارگروهی جهت بررسی و رفع مشکلات ورزشگاه‌های میزبان لیگ بیست و چهارم تشکیل شد. این کارگروه پس از برگزاری ۲۰ جلسه، اعلام کرد که تا رفع مشکلات اساسی، اجازه برگزاری بازی در ورزشگاه‌هایی مانند آزادی تهران، شهید نصیری یزد، شهید وطنی قائم‌شهر و خیبر آره‌نا خرم‌آباد را نخواهند داد.

نبود ورزشگاه آزادی برای میزبانی در هفته‌های نخست لیگ برتر نه تنها استقلال و پرسپولیس را با مشکلی جدی مواجه کرده است، بلکه بازی ملی ایران و قرقیزستان نیز ممکن است در ورزشگاهی غیر از آزادی برگزار شود. این مسئله نشان‌دهنده بحران جدی نبود استادیوم‌های استاندارد در پایتخت است.

فدراسیون فوتبال ایران برای یافتن راه‌حلی سریع، ورزشگاه نقش جهان اصفهان را به عنوان استادیوم جایگزین به AFC معرفی کرده است، اما تاکید کرده که باشگاه‌ها خود باید مشکل ورزشگاه‌های خود را پیگیری کنند. به همین دلیل، فدراسیون با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران تصمیم به بازسازی فوری ورزشگاه تختی در شرق تهران گرفته بود، اما بررسی‌های اخیر نشان داده که چمن این ورزشگاه در وضعیت نامناسبی قرار دارد.

در همین حال، فدراسیون فوتبال درخواست کرده تا ورزشگاه شهدای شهر قدس به دلیل چمن مرغوب آن به عنوان گزینه دیگر مورد بررسی قرار گیرد. اما این ورزشگاه نیز با مشکل جایگاه تماشاگران و ورودی بانوان مواجه است. با توجه به حساسیت‌های فیفا در مورد ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، فدراسیون فوتبال نمی‌خواهد با محدودیت جدیدی روبه‌رو شود.

در نهایت، مشکل انتخاب ورزشگاه مناسب برای استقلال و پرسپولیس هنوز حل نشده و این دو باشگاه باید ظرف کمتر از یک هفته ورزشگاه دوم خود را پس از استادیوم آزادی معرفی کنند. این بحران انتخاب ورزشگاه، به یکی از چالش‌های بزرگ این دو باشگاه در آستانه فصل جدید لیگ برتر تبدیل شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها