خبرهای داغ
کدخبر: ۶۲۳
تاریخ خبر:

اشک‌ها و لبخندهای شب تلخ و شیرین المپیک؛ نبرد دو ایرانی

شب گذشته، نخستین مدال کاروان ایران در شرایطی ویژه و احساسی به دست آمد. رقابت میان امین میرزازاده و صباح شریعتی، دو کشتی‌گیر ایرانی که یکی زیر پرچم ایران و دیگری زیر پرچم آذربایجان مسابقه دادند، لحظاتی دراماتیک و دلخراش را رقم زد.

اشک‌ها و لبخندهای شب تلخ و شیرین المپیک؛ نبرد دو ایرانی

در این مسابقه، امین میرزازاده به مدال برنز دست یافت، اما لحظات پس از مسابقه بود که تأثیرگذارترین صحنه‌ها را خلق کرد. صباح شریعتی پس از شکست، بوسه‌ای به تشک زد و تنها ماند. اما امین میرزازاده و طالب نعمت‌پور، او را تنها نگذاشتند و با حضورشان این نبرد را فراتر از یک رقابت برای مدال بردند.

تراژدی و حماسه در کشتی

رضا صائمی، روزنامه‌نگار، در وصف این نبرد نوشت: «صباح شریعتی» زیر پرچم آذربایجان مقابل «امین میرزازاده» از ایران قرار گرفت تا این کشتی به نبرد و رویارویی دو هموطن بدل شود. این دو به جای اینکه در بزم وطن جشن پیروزی بگیرند، مجبور شدند به رزم تن به تن با هم بپردازند. پیروزی ایران با شکست ایران برابر شد تا برنده و بازنده دو روی یک سکه باشند.

لحظات احساسی و خداحافظی

صباح شریعتی کشتی‌گیر ایرانی که برای کشور آذربایجان کشتی می‌گرفت، در رده بندی کشتی المپیک به امین میرزازاده باخت و از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی‌کرد. در لحظات پایانی تنها بود و دستکم در ویدیو اثری از همراهی تیم آذربایجان نیست اما دو هموطنش میرزاده و حسن رنگرز به روی تشک می‌روند تا در زمان خداحافظی کنارش باشند و پایان باشکوهی برایش رقم بزنند.

پس از این بازی، شریعتی از دنیای کشتی خداحافظی کرد و میرزازاده او را روی دوش خود گرفت و دور افتخار زد. این صحنه نمادی از اتحاد و همدلی میان دو هموطن بود که در هر شرایطی، همدیگر را حمایت می‌کنند. میرزاده با این حرکت زیبا نشان داد که علاوه بر برنده شدن مدال برنز المپیک، معرفت را نیز به دست آورده است.


نظر کاربران

  • مهرداد: این میرزازاده رو قبلا یه‌جایی دیدم، از بچه‌های خوب پوریای ولی ایناست. دمت گرم قهرمان.
  • محمدرضا: این حرکت میرزازاده و مربی‌های ایرانی که یه ایرانی دیگه رو واسه خدافظیش تشویق و تقدیر کردن، قشنگ‌ترین صحنه المپیک بود تا اینجا.
  • سارا: قاب تلخی که دیشب دیدیم. دو ایرانی در رده‌بندی المپیک مقابل هم. اما توسط میرزازاده شیرین شد. صباح شریعتی روی شونه‌های میرزازاده بختیاری. معنی وطن رو زنده کردن.
  • رویا: وقتی شریعتی ورزشکار ایرانی با لباس آذربایجان بعد باختش تشک کشتی رو می‌بوسه تا خداحافظی کنه، میرزازاده و تیم ایران اینجوری بدرقه‌اش می‌کنن تا ما اینجا جلوی تلویزیون شادی و غم رو توامان تجربه کنیم.
  • نوید: صباح خداحافظی کرد و روی دوش میرزازاده از کشتی رفت. چیزی که باعث می‌شه این دو تا انقدر با هم نزدیک باشن، مفهوم وطنه. یک کرد، روی دوش یک لر از ورزش خداحافظی کرد.

 

سهند ایرانمهر، فعال رسانه‌ای، درباره لحظات ناب دیشب می‌نویسد: شل سیلورستاین داستانی دارد به اسم درخت بخشنده. ماجرای کودکی که از درخت بخشنده همه چیز گرفت و در نهایت تنها تکیه‌گاهی که برایش باقی ماند همان درخت بود. صباح شریعتی، کشتی‌گیر ایرانی که برای کشور آذربایجان کشتی می‌گرفت، در رده بندی کشتی المپیک به امین میرزازاده باخت و از دنیای ورزش قهرمانی خداحافظی کرد. اما در لحظات پایانی تنها نبود، دو هموطنش کنار او بودند تا خداحافظی‌اش باشکوه باشد.

رقابت میان امین میرزازاده و صباح شریعتی نه تنها یک نبرد ورزشی، بلکه یک نمایش احساسی و انسانی از اتحاد و همدلی میان ایرانیان بود. این صحنه‌ها نشان‌دهنده عمق معنای وطن و اهمیت حمایت از هموطنان در هر شرایطی است.

 

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها