خبرهای داغ
کدخبر: ۸۶۱
تاریخ خبر:

دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته را تکذیب کرد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با رد شایعاتی مبنی بر پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی این دانشگاه، تأکید کرد که پذیرش دانشجو در این دانشگاه تنها بر اساس ضوابط و مقررات انجام می‌شود.

دانشگاه علوم پزشکی تهران پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته را تکذیب کرد

حسین قناعتی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، در واکنش به ادعاهایی که اخیراً مطرح شده مبنی بر پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده، قهرمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در رشته پزشکی این دانشگاه، تصریح کرد: «پذیرش دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی تهران طبق ضوابط و مقررات مشخص انجام می‌شود و به همین دلیل ادعای پذیرش بدون کنکور مبینا نعمت‌زاده در رشته پزشکی کاملاً تکذیب می‌شود.»

مبینا نعمت‌زاده که توانست مدال برنز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را به دست آورد، پس از پیروزی خود درخواست پذیرش بدون کنکور در رشته پزشکی یکی از دانشگاه‌های کشور را از رئیس جمهور مطرح کرده بود. او در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که رئیس جمهور با درخواست او برای پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران موافقت کرده است. این ادعا باعث شد تا شایعاتی درباره پذیرش او در این دانشگاه بدون شرکت در آزمون کنکور منتشر شود.

در همین راستا، عبدالرسول پورعباس، سرپرست سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، ضمن تبریک به مبینا نعمت‌زاده برای کسب این مدال ارزشمند، تأکید کرد: «طبق مصوبه جلسه ۱۰۶ شورای عالی انقلاب فرهنگی در اسفند ۱۳۶۵، قهرمانان ورزشی دارای مدال‌های طلا، نقره و برنز مسابقات المپیک، جهانی و آسیایی می‌توانند بدون شرکت در آزمون، در رشته علوم ورزشی ادامه تحصیل دهند. این درخواست‌ها باید از طریق کمیته ملی المپیک به وزارت علوم ارائه شود.»

او همچنین افزود: «اگرچه دانشگاه‌هایی مانند تهران، شهید بهشتی، فرهنگیان و الزهرا آمادگی خود را برای پذیرش نعمت‌زاده اعلام کرده‌اند، اما پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، بدون شرکت در آزمون، به هیچ عنوان ممکن نیست.»

مبینا نعمت‌زاده نیز اعلام کرده است که خواستار پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران است و قصد دارد به تحصیل در این رشته ادامه دهد. با این حال، تکذیب رسمی از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشان می‌دهد که پذیرش بدون کنکور در این دانشگاه برای این ورزشکار ممکن نخواهد بود و همه چیز باید بر اساس مقررات موجود پیش برود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها