خبرهای داغ
کدخبر: ۸۸۲
تاریخ خبر:

حواشی درخواست تحصیل مبینا نعمت‌زاده؛ آقای ساعی چرا سکوت کرده‌اید؟

در حالی که تکواندوی ایران با کسب نتایج درخشان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس افتخاراتی کسب کرده، حواشی پیرامون درخواست عجیب مبینا نعمت‌زاده، دختر ۱۹ ساله تکواندوکار، این دستاوردها را تحت‌الشعاع قرار داده است.

حواشی درخواست تحصیل مبینا نعمت‌زاده؛ آقای ساعی چرا سکوت کرده‌اید؟

المپیک ۲۰۲۴ با توزیع ۱۰۴۴ مدال به پایان رسید، اما یکی از عجیب‌ترین درخواست‌ها از سوی مدال‌آوران این دوره، متعلق به مبینا نعمت‌زاده بود. این تکواندوکار جوان، پس از کسب مدال برنز، از رئیس‌جمهور درخواست کرد که بدون کنکور در رشته پزشکی پذیرفته شود؛ خواسته‌ای که واکنش‌های منفی بسیاری در پی داشت.

این حواشی به قدری گسترده شد که موفقیت‌های تکواندو ایران در المپیک را به حاشیه برد. نکته تعجب‌آور اینجاست که هادی ساعی، رئیس فدراسیون تکواندو، که وظیفه مدیریت این‌گونه حواشی را دارد، تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده و اجازه داده نعمت‌زاده از هر فرصتی برای دفاع از خود استفاده کند.

در جدیدترین مورد از این حواشی، شهربانو منصوریان، ووشوکار سابق تیم ملی که خود سابقه تلاش برای دریافت جوایز مختلف را دارد، در واکنش به درخواست نعمت‌زاده گفت: «من ۴۰ سال تمرین کرده‌ام و ۵ طلای جهانی و آسیایی دارم. اگر قرار است بدون کنکور به دانشگاه بروم، همه این مدال‌ها را می‌دهم تا من را هم در رشته دندان‌پزشکی قبول کنند.»

این اظهارات منصوریان بلافاصله با پاسخ نعمت‌زاده مواجه شد که او را متهم به توهین کرد و گفت: «ورزشکاری که رشته‌اش در حد المپیک نیست، نباید اظهار نظر کند. هر کس توهین کند، روزی خودش نیز مورد توهین قرار خواهد گرفت.»

با وجود تمام این حواشی، سکوت هادی ساعی و مینو مداح، سرمربی تیم ملی بانوان، در قبال این موضوع سوال‌برانگیز است. انتظار می‌رفت ساعی به‌موقع وارد عمل شود و از گسترش این حواشی جلوگیری کند. اما عدم واکنش او باعث شد که این مسئله به موضوعی جنجالی تبدیل شود.

در این میان، بسیاری از نخبگان دانشگاهی نیز به طنز اعلام کردند که برای پذیرش در رشته‌های مورد علاقه خود، حاضرند یک مدال المپیک بگیرند. برخی حتی به کنایه گفتند که اگر نعمت‌زاده با مدال برنز به دنبال تحصیل در پزشکی است، باید دانشگاه علوم پزشکی به قهرمان بزرگی مثل حسن یزدانی واگذار شود.

در نهایت، افکار عمومی با تمجید از افتخارآفرینی نعمت‌زاده، خواسته او را نامعقول می‌دانند. پذیرش بدون کنکور در رشته‌ای مثل پزشکی بدون گذراندن مراحل معمول تحصیلی، خواسته‌ای غیرمنطقی است که به ترویج بی‌عدالتی و رانت منجر می‌شود. از هادی ساعی انتظار می‌رود که با مدیریت این حواشی، مسیر موفقیت را برای این استعداد جوان هموار کند و از ایجاد آسیب‌های بیشتر جلوگیری کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها