خبرهای داغ
کدخبر: ۱۰۴۹
تاریخ خبر:

یارانه جدید برای این خانوارها واریز شد | یارانه بگیران حسابشان را چک کنند

یارانه مردادماه دهک‌های اول تا سوم به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.

 یارانه جدید برای این خانوارها واریز شد | یارانه بگیران حسابشان را چک کنند

بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز شده است.

بنابراین گزارش در سال‌های گذشته پرداخت یارانه برای همه مشمولان، بیستم هر ماه انجام می‌شد اما از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۲ پرداخت‌ یارانه براساس زمان‌بندی انجام شود.

به این‌ ترتیب مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور بیستم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی خانوار دهک‌های یک تا سه به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان به ازای هر نفر، بیست و پنجم هر ماه، یارانه نقدی و معیشتی سایر خانوارهای مشمول به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان سی‌ام هر ماه و یارانه دارو و هزینه حمل‌ونقل و ذخیره‌سازی سوخت، از ابتدای ماه انجام می‌شود.

یارانه نقدی بگیران حسابشان را چک کنند

یارانه مرداد به حساب سرپرستان خانوار دهک های اول تا سوم واریز شد.

یارانه کمک معیشتی مرحله ۱۶۲ مربوط به مرداد ماه ۱۴۰۳ به حساب تمام سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور واریز و قابل برداشت است.

خاطر نشان می‌دارد بر اساس دهک‌بندی اعلامی از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به حساب سرپرستان خانوار دهک‌های اول تا سوم در سراسر کشور به ازای هر نفر ۴۰۰ هزار تومان واریز شده است.

یارانه نقدی-تعیین دهک جدید بر اساس حساب بانکی و مدل خودرو

دهک بندی خانوار‌ها تا شهریور به روزرسانی می‌ شود و درباره جزئیات بیشتر آن در اندیشه معاصر مواردی را شرح داده ایم.

یک تحلیلگر مسائل اقتصادی گفت: طیف عظیمی بدون هدف‌گذاری، منابع مالی زیادی از کشور را در قالب یارانه دریافت می‌کنند در حالی که سهم تولید پایین است. این یارانه باید در قالب کالابرگ توزیع شود.: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متشکل از سه وزارتخانه بوده که در دولت مهرورزی با یکدیگر ادغام شدند. سه بخش «تعاون»، «کار» و «رفاه اجتماعی» از حوزه‌های مهم بوده که به شکل مستقیم و غیرمستقیم در تأمین امنیت اجتماعی و حتی امنیت غذایی نقش پررنگی دارد. تقویت شرکت‌های تعاونی بستر اشتغال را گسترش می‌دهد و هر چه نرخ بیکاری در نتیجه این عملکرد پایین آید بزهکاری‌های اجتماعی کاهش یافته و به لحاظ اقتصادی جامعه دارای رفاه بیشتری خواهد شد.

طبق قانون، وزارت تعاون، کار و رفاه برای عدالت در توزیع یارانه خانوارها، مکلف است دوبار در سال شناسنامه اقتصادی و دهک بندی خانوار‌ها را براساس داده‌های ثبتی آن‌ها به روزرسانی کند. حالا قرار است این به روزرسانی اطلاعات یا همان «وسع سنجی» در شهریور انجام شود؛ بنابراین اگر به دهک خود اعتراض دارید باید زودتر دست به کار شوید، چون رسیدگی به اعتراض‌ها هم زمان با به روزرسانی اطلاعات، فقط دوبار در سال انجام می‌شود.

یارانه نقدی دهک چندم هستیم؟

حتما می‌دانید که برای اطلاع از دهک درآمدی خود باید به مرکز پاسخگویی تلفنی به شماره ۰۲۱۶۳۶۹ یا «سامانه حمایت» به آدرس Hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنید.

در صورتی که به دهک اعلامی خود اعتراض دارید، می‌توانید در قسمت «درخواست بررسی» این سایت اعتراض خود را ثبت کنید.

آمار درآمدی دهک‌های مختلف برای سال ۱۴۰۲ هنوز به روز نشده است، اما طبق آخرین سالنامه آماری درآمد خانوار حاضر در دهک اول، ۳ میلیون و ۵۳۷هزار تومان برآورد و هزینه ماهیانه شان هم ۴ میلیون و ۱۱۶هزار و ۵۰۰تومان بوده است.

البته با این تأکید که هر دو این عدد‌ها یک معیار آماری هستند و باید به عنوان میانگین در نظر گرفته شوند. براین اساس در سال ۱۴۰۱ خانوار‌های دهک اول حدود ۵۸۰هزار تومان پول کم آورده و در اصطلاح هشتشان در گرو نهشان بوده است. آن سوی نمودار دهک بندی در نقطه مقابل کم درآمدها، دهک ۱۰ یا پردرآمد‌های جامعه قرار دارند.

براساس سالنامه آماری سال۱۴۰۱ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دهک دهم خانوار با میزان متوسط درآمد ماهی ۳۵میلیون و ۳۸۵هزار تومان را در خود جای داده است. این گروه همچنین ۲۵میلیون و ۳۶۲ هزار تومان در هر ماه خرج و مخارج داشته اند و شاخص قدرت پس اندازشان از منظر آماری ۱۰میلیون تومان برآورد می‌شده است. البته با گذشت دو سال و تغییر شرایط اقتصادی و تورم، حتما این اعداد و ارقام تغییرات درخور ملاحظه‌ای داشتند.

از درآمد خانوار مانند حقوق و دستمزد سرپرست و افراد خانواده بگیرید تا گردش مالی حساب بانکی و تراکنش ها، حساب ساتنا و پایا، فعالیت در بورس، خودرو و… بر دهک درآمدی شما و به دنبال آن دریافت انواع یارانه اثرگذار است.

دهک رفاهی خانوار‌ها در بازه‌های زمانی مشخص، با مدنظر قراردادن شاخص‌های متعدد اقتصادی و اجتماعی طی فرایندی پیچیده و بدون هیچ گونه دخالت انسانی محاسبه‌ می‌شود، اما یکی از متداول‌ترین چالش‌ها در این رابطه برای افرادی است که‌ می‌گویند دهک خانوار آن‌ها به دلیل افزایش گردش مالی ناشی از فروش خودرو یا مسکن بالا رفته است، درصورتی که وضعیت رفاهی آن‌ها تغییری نکرده است. همچنین ممکن است فردی به عنوان تنخواه گردان دارای گردش حساب بالایی باشد درصورتی که هیچ آورده‌ای برای او ندارد یا واریز یک وام مانند تسهیلات ازدواج بر روند بررسی حساب فرد تأثیرگذار باشد.

معمولا در پاسخ به این نوع چالش‌ها گفته می‌شود که گردش مالی تنها یکی از معیار‌های به کار رفته در دهک بندی بوده و گردش مالی خانوار در ادوار مختلف و سایر اطلاعات دارایی و درآمدی افراد نیز در ارزیابی وسع خانوار‌ها لحاظ می‌شود. به عبارت دیگر وضعیت رفاهی خانوار‌ها با مدنظر قراردادن شاخص‌های متعددی و در مقایسه با سایر خانوار‌های کشور سنجیده می‌شود. باوجوداین در صورت اعتراض با ارائه مدارک این موارد قابل پیگیری است.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها