خبرهای داغ
کدخبر: ۱۲۹۷
تاریخ خبر:

فوری / لیست برندگان خوش‌شانس ایران خودرو | اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو

تاریخ انجام قرعه کشی طرح فروش فوق العاده و فروش ویژه ایران خودرو مشخص شد.

 فوری / لیست برندگان خوش‌شانس ایران خودرو | اعلام نتایج قرعه کشی ایران خودرو

قرعه کشی ایران خودرو | آنچه مشخص است با توجه به تاکید سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر ایجاد شفافیت در تعیین روش عرضه ، قرعه کشی محصولات این خودروساز به تعویق افتاده است.

پیش از این اعلام شده بود که قرعه کشی روز سه‌شنبه ۶ شهریور انجام خواهد شد.

خودروهای ثبت نامی به دو روش فوق العاده (فوری) و پیش فروش عرضه می شوند که برای تعیین هر کدام از روش های فروش ،این خودروساز از دیروز مهلت شش روزه ای در نظر گرفته است.

بنابر این با پایان شش روز درنظر گرفته  شده از سوی ایران خودرو و انتخاب روش عرضه از سوی ثبت نام کنندگان در سایت فروش ، قرعه کشی انجام می شود که احتمالا پایان هفته آینده باشد.

با این حال هنوز ایران‌خودرو تاریخی برای قرعه‌کشی به صورت رسمی اعلام نکرده‌است.

اما از ویژگی های فروش فوق العاده (فوری) این است که قیمت ها قطعی است و متقاضیان باید تمام هزینه خودرو را در تاریخ مقرر وبا فراخوانی  که ایران خودرو اعلام می کند ، پرداخت کنند و تحویل نیز ۹۰ روزه است.

بااین حال سوال می شود که از زمان اعلام نهایی اسامی برندگان قرعه کشی ، متقاضیان فروش فوق العاده ، چند روز فرصت پرداخت پول خودرو را دارند؟

در پاسخ به این سوال برخی از منابع غیررسمی ،  فرصت ۱۰ روزه را برای پرداخت هزینه قطعی خودرو در فروش فوق العاده عنوان کردند که درست نیست.

درقرعه کشی های قبلی ، ایران خودرو فرصت سه روزه ای  را برای پرداخت هزینه خودرو در نظر می گرفت که ظاهرا این بار هم متقاضیان فروش فوق العاده  بعد از فراخوان این شرکت ، باید سه روزه هزینه قطعی خودرو را پرداخت کنند.

اما در پیش فروش طبق فراخوان ایران خودرو ، بخشی از هزینه خودرو باید پرداخت شود و تحویل نیز ۴ تا ۶ ماهه است.

در این روش عرضه خودروساز در قرارداد خود با مشتری تاکید می کند که خودرو با قیمت روز تحویل داده می شود که معنای آن این است که ممکن است تا زمان عرضه ، خودرو مشمول افزایش قیمت شود که خودروساز می تواند ماوالتفاوت آن را از مشتری بگیرد.

با پایان مهلت تعیین شده برای ثبت نام در قرعه کشی محصولات ایران خودرو و بر اساس اطلاعات بدست آمده، مراسم قرعه‌کشی اولویت بندی طرح ثبت‌نام محصولات ایران‌خودرو در روز سه‌شنبه هفته  مورخ ۱۴۰۳/۰۶/۰۶ در شرکت ایران‌خودرو برگزار خواهد شد.

طبق اعلام ایران‌خودرو، ۴۸ ساعت پس از پایان مهلت ثبت‌ نام، فرآیند قرعه‌ کشی برای تعیین منتخبان و نوبت‌دهی ثبت‌نام کنندگان انجام می‌شود.

مبالغ بلوکه شده ثبت نام کنندگان همزمان با اعلام اولویت بندی آزاد خواهند شد. طرح فروش گروه صنعتی ایران‌خودرو از روز ۲۴ مرداد ماه آغاز شده بود تا دیروز 2 شهریور ادامه داشت.

ایران‌خودرو  اعلام کرد؛ تمامی افرادی که برای ثبت درخواست خرید خودرو اقدام کرده‌اند، شامل متقاضیان عادی، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، جایگزینی خودروهای فرسوده و خودروهای برقی برای انتخاب روش فروش به سایت ikcosales.ir مراجعه کنند.

این خودروساز برای تعیین روش فروش توسط متقاضیان به صورت فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش، از یک‌شنبه چهارم شهریورماه، مهلت شش روزه را در نظر گرفته است.

مسدودی حساب‌های بلوکه شده متقاضیان عادی نیز  روز دوشنبه پنجم شهریورماه رفع و مبالغ قابل برداشت خواهد بود.

متن کامل اطلاعیه شماره چهار به این شرح است:

با پایان یافتن مهلت ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) در روز دوم شهریور ماه 1403، به استحضار متقاضیانمی‌رساند، پیرو اطلاعیه‌ شماره یک تاریخ 1403/05/20  و اطلاعیه شماره دو تاریخ 1403/05/22 و اطلاعیه شماره سه تاریخ 1403/05/24 در خصوص نحوه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) برخی از محصولات شرکت ایران خودرو، با توجه به تاکیدات سازمان محترم بازرسی کل کشور در خصوص برخی ابهامات و اشکالات مطرح شده و به منظور بهره‌مندی از امکانات جدید ایجاد شده در سامانه و موارد تکمیلی، اطلاعیه شماره چهار صادر می‌شود:

1.امکانات جدید در سامانه ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) به نشانی ikcosales.ir ایجاد شده و کد کلاس محصولات، مشخصات فنی و قیمت ماه جاری (شهریور) محصولات در سامانه افزوده شده و برای متقاضیان گرامی قابل بهره‌برداری است. همچنین در قسمت «جزییات سفارش» آیتمی تحت عنوان «روش فروش» ایجاد شده است.

2.موعد تحویل محصولات عرضه شده در شش ماهه دوم سال 1403 خواهد بود که در روش فروش فوق العاده 90 روز پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد با شرکت ایران خودرو و در روش پیش‌فروش متناسب با نوع محصول انتخابی و اولویت کسب شده متقاضی در اولویت بندی، از چهار تا شش ماه پس از واریز وجه و انعقاد قرارداد است که مصوبه 473 و563 شورای رقابت نیز در آن رعایت خواهد شد.

3.تمامی متقاضیان گرامی  که در مهلت مجاز تعیین شده (ساعت 24 روز جمعه 1403/06/02) پس از طی مراحل لازم  نسبت به ثبت درخواست خرید (اولویت بندی) در  سامانه ikcosales.ir  اقدام کرده‌اند، باید ظرف مهلت شش روزه در نظر گرفته شده از روز یک‌شنبه 1403/06/04 تا ساعت 24 روز جمعه 1403/06/09، ضمن مراجعه مجدد به سامانه ikcosales.ir  با ورود به قسمت «جزییات سفارش» نسبت به تعیین روش فروش (فوق العاده و یا پیش فروش) محصولات انتخابی اقدام کنند.

4.متقاضیان نسبت به روش فروش انتخابی در اولویت‌بندی شرکت داده می‌شوند و متقاضیانی که نسبت به تعیین روش فروش در قسمت «جزییات سفارش» در سامانه ikcosales.ir اقدام نکنند، با توجه به تمایل اغلب متقاضیان، به صورت پیش فرض به عنوان «فروش فوق‌العاده» انتخاب خواهند شد.

5.متقاضیان محترم پس از رویت اطلاعات و مشخصات فنی و قیمت فعلی محصولات، در صورتی که قصد تجدیدنظر در خودروهای انتخابی قبلی خود را داشته باشند، این امکان از طریق لغو سفارش‌گذاری هر ردیف و انتخاب خودروی جدید در سامانه امکان پذیر است.

6.وجوه مسدودی حساب وکالتی، از روز دوشنبه 1403/06/05 رفع مسدودی می‌شود و بانک‌های عامل مکلفند ضمن اطلاع‌رسانی پیامکی به دارنده حساب، نسبت به رفع مسدودی حساب بدون مراجعه متقاضی و یا ثبت درخواست اقدام کنند.

7.رنگ‌های قابل عرضه محصولات تولیدی و مونتاژی شامل رنگ‌های سفید، مشکی متالیک آبنوس، خاکستری متالیک و نقره‌ای متالیک است که خریداران پس از طی فرآیند اولویت‌بندی، در هنگام عقد قرارداد با شرکت ایران خودرو نسبت به انتخاب رنگ مورد نظر اقدام خواهند کرد. خودروهای برقی وارداتی صرفا با رنگ سفید عرضه خواهند شد.

8.قیمت خودروهای برقی وارداتی، به استناد ضوابط قیمت‌گذاری کالاهای وارداتی و سایر مصوبات قانونی تعیین شده، اما در صورت تغییر نرخ عوارض راهنمایی و رانندگی، مبلغ مذکور به قیمت مصرف‌کننده افزوده خواهد شد.

 

copied
ارسال نظر
 
  • گلناز

    خدا کنه که اسم من هم در بیاد در طرح جوانی جمعیت با ۴ بچه هنوز هیچ خودرویی دریافت نکردم آگهی آمین

  • حسین

    خدا‌کنه‌به‌حق‌چهارده‌معصوم‌که‌منم‌با‌پنج ‌تا‌فرزند‌‌بتونم‌برنده‌بشم‌تا‌دل‌بچه‌‌یا ‌امام‌هشتم‌خودت‌‌هوا‌دار‌بچه‌هام‌باش‌تا‌ خوشحال‌بشن‌‌به‌خدا‌من‌ماشین‌ندارم‌‌مگه‌ب چه‌های‌من‌دل‌ندارن‌سوار‌ماشین‌بشن‌تا‌‌مش هد‌برن‌پا‌بوس آقا‌‌

  • ملیحه جهانگیر

    خدا کنه اسم ما درر بیاد ما هم خودرو ندا ریم یه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها