خبرهای داغ
کدخبر: ۱۳۸۵
تاریخ خبر:

نرخ و مبلغ همسان سازی حقوق این بازنشستگان واریز شد | واریز مابه التفاوت حقوق مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی+ جریمه مالیات حقوق

واریز مابه التفاوت حقوق مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی در زمانی مشخص می شود که در چه خبر آن را شرح داده ایم و در ادامه اعلام کرده ایم که مبالغ متناسب‌ سازی حقوق این بازنشستگان واریز شد و در نهایت جریمه مابه التفاوت مالیات حقوق را براساس یک پرسش و پاسخ ارائه داده ایم که در ادامه می خوانید؛ یادآور می شویم که نشست مشترک میرهاشم موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و رئیس، اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی کشور برگزار شد.

نرخ و مبلغ همسان سازی  حقوق این بازنشستگان واریز شد | واریز مابه التفاوت حقوق مرداد بازنشستگان تامین اجتماعی+ جریمه مالیات حقوق

در این جلسه رئیس ،اعضای هیئت مدیره و بازرسین کانون عالی پس از بحث و تبادل نظر با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی به توافق رسیدند تا احکام متناسب سازی بر اساس مفاد بند۱ برنامه هفتم توسعه هم برای سایرسطوح و هم برای حداقل بگیران بازنشسته تامین اجتماعی صادر شود.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی در این جلسه ضمن اعلام آمادگی برای موضوع متناسب‌ سازی گفت: با مشارکت و همفکری نمایندگان کانون عالی کشور و سازمان تامین اجتماعی احکام متناسب سازی برای بازنشستگان سایر سطوح و جامعه حداقل بگیرصادر می‌شود و سازمان بر اساس طرح دو فوریتی دولت به مجلس متناسب سازی برنامه هفتم را برای حداقل بگیران نیز همانندسایر سطوح اعمال خواهد کرد.

در این جلسه توافق شد که با توجه به اجرای متناسب سازی برنامه هفتم توسعه در راستای پرداخت ۳ میلیون تومان علی الحساب به سایر سطوح و حداقل بگیران که در تیرماه صورت گرفت و نهایتاً پس از صدور احکام متناسب سازی باقیمانده ۴۰ درصد متناسب سازی درسال اول برنامه هفتم توسعه به بازنشستگان مشمول این طرح پرداخت بشود.

در این جلسه تصمیم بر این شد که به زودی احکام متناسب سازی صادر خواهد شود.

مبالغ مابه‌التفاوت فروردین تا مرداد مربوط به متناسب‌سازی مستمری سال ۱۴۰۳ بازنشستگان صنعت نفت واریز شد.

بر اساس چارچوب متناسب‌سازی مستمری و مقرری سال ۱۴۰۳، ۶ درصد به همراه یک میلیون تومان مبلغ ثابت به پایه مستمری‌های اسفند (۱۴۰۲) بازنشستگان صنعت نفت و در سقف چهار میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزوده شد.

متناسب‌سازی یادشده ۱۰.۵ درصد مستمری‌های حداقلی و ۱۰ درصد میانگین مستمری‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین امسال با احتساب افزایش ۲۰ درصدی فروردین، نرخ افزایش مستمری بازنشستگان در مجموع بیش از ۳۰ درصد شده است.

متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان صنعت نفت، با مد نظر قراردادن عدد ثابت در چارچوب رویکرد حمایتی بیشتر از مستمری‌های حداقلی، اجرایی شده است.

صندوق‌های بازنشستگی کارکنان صنعت نفت تعدیل و تعهدها را با رعایت قواعد بیمه‌ای و تأمین بار مالی تضمین‌شده و بین‌نسلی عملیاتی می‌کند.

جریمه مابه التفاوت مالیات حقوق

سوال:

سلام و عرض ادب، طبق برگ تشخیص مالیات حقوق شرکت کل مالیات سالانه حقوق مبلغ ۳۸ میلیون ریال بوده که مبلغ ۲۱ میلیون ریال پرداخت شده است . جریمه ماده ۱۹۷ مبلغ ۷ میلیون ریال شده و جریمه ماده ۱۹۹ مبلغ ۲۱۱ میلیون ریال شده است . هر جور که جرایم ماده ۱۹۹ را محاسبه میکنم به ۲۱۱ میلیون نمیرسم . فکر کنم جریمه را اشتباه محاسبه کرده اند . خواستم نظر اساتید را جویا بشم . ممنون و سپاس

پاسخ:

بستگی به این دارد که در هر ماه چه مقدار لیست حقوق را کمتر اعلام فرمودید و در هر ماه چه میزان مالیات کمتری پرداخت نموده اید.جریمه ماده ۱۹۷ میزان ۲ درصد حقوق اعلام نشده در لیست میباشد.جریمه ماده ۱۹۹ هم ۱۰ درصد مالیات پرداخت نشده و به ازای هر ماه تاخیر ۲.۵ درصد جریمه خواهید شد.

«اصلاح مکانیسم پرداخت حقوق» در دستور کار دولت

رئیس‌جمهور از پیگیری دولت برای اصلاح مکانیسم پرداخت حقوق و نیز آموزش کشور با همکاری مجلس خبر داد.

مسعود پزشکیان در بخشی از سخنان خود در اولین جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دولت چهاردهم با انتقاد از نظام پرداخت حقوق که تحت عنوان ایجاد عدالت، خلاقیت، توانمندی و مهارت افراد را نادیده می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در چنین سیستمی ناخواسته کسی که خوب کار می‌کند منزوی شده و کسی که خوب کار نمی‌کند،‌ خود به خود تشویق هم می‌شود، لذا تداوم این وضعیت خوب‌ها را نیز به تدریج خراب می‌کند. اصلاح این مکانیسم پرداخت حقوق و نیز آموزش کشور را حتما در دولت و با همکاری مجلس پیگیری خواهیم کرد تا هر کس به اندازه انگیزه، توانمندی، خلاقیت و بازدهی خود حقوق و مزایا و جایگاه داشته باشد.

حقوق کارمندان چقدر افزایش می‌یابد؟

بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد و در یکی از هفت پیوست آن پیش‌بینی شد که حقوق کارمندان بین ۲۰ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

براساس بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی می‌شود حقوق کارمندان از ۲۰ درصد تا۴۵ درصد افزایش یابد.

بخشنامه تدوین بودجه سال ۱۴۰۴ ابلاغ شد و در یکی از هفت پیوست آن پیش‌بینی شد که حقوق کارمندان بین ۲۰ تا ۴۵ درصد افزایش پیدا کند.

در این پیوست ذکر شده است که افزایش حقوق سال آینده برای افراد مجرد ۲۰ درصد و برای افراد متاهل و دارای فرزند از ۲۰ تا ۴۵ درصد خواهد بود.

افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان درحالی مطرح شد که دیشب عبدالناصر همتی، وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد که دولت چهاردهم را با تورم ۳۵ درصدی تحویل گرفته است.

جزئیات جدید از متناسب‌سازی حقوق این گروه از بازنشستگان

براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

معاون امور فنی و بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری از صدور احکام اصلاحی متناسب سازی حقوق بازنشستگان این صندوق در صورت ابلاغ جداول مربوطه و محاسبه مبلغ متناسب سازی، در اسرع وقت خبر داد.

رضا فیضی نژاد با اعلام این خبر اظهار کرد: در صورتیکه سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه نسبت به تهیه و ابلاغ جداول مربوطه اقدام کنند، احکام متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری ظرف ۲۴ساعت و به سرعت قابل صدور است.

وی تاکید کرد: براساس دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر ضرورت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری در دولت جدید، این صندوق با جدیت پیگیر دریافت جداول و محاسبه مبلغ متناسب سازی است تا هرچه سریعتر احکام اصلاحی مربوطه را صادر کند.

فیضی نژاد تصریح کرد: طبق ماده ۴ آیین نامه اجرایی متناسب سازی حقوق بازنشستگان کشوری موضوع تصویب نامه شماره ۶۸۹۶۹/ت۶۲۷۷۰هـ مورخ ۱۴۰۳/۵/۱ هیات وزیران، مقرر شده تا سازمان اداری و استخدامی و برنامه و بودجه کشور جداول مربوط به نحوه شناسایی و طبقه بندی بازنشستگان را براساس مبلغ پرداختی توسط شاغلان مشابه و همطراز در پایه، رتیه، مرتبه، طبقه، درجه، گروه یا سایر عناوین مشابه و با ملاک قرار دادن ۳۰سال سابقه تهیه و به این صندوق ابلاغ کنند.

وی افزود: تا این لحظه، جداول مربوط به اجرای قانون که مبنای محاسبه مبلغ متناسب سازی برای هر بازنشسته و همچنین افراد مشمول، از سوی سازمان‌های مذکور، ابلاغ نشده است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، معاون فنی و امور بیمه‌ای صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: با وجود مباحث مربوط به جداول متناسب سازی و منابع مالی مورد نیاز، صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد به محض دریافت جداول و تامین منابع مالی به سرعت و ظرف ۲۴ ساعت نسبت به صدور الکترونیک احکام بازنشستگان مشمول اقدام کند.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها