خبرهای داغ
کدخبر: ۲۳۵
تاریخ خبر:

افت چشمگیر ۴ شاخص اصلی بازار سهام

در روز سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳، شاهد کاهش قابل توجه شاخص‌های اصلی بازار سهام تهران بودیم. در این روز، شاخص کل بورس تهران ۱۱,۲۸۹ واحد کاهش یافت و به سطح ۲,۱۲۰,۴۵۹ واحد رسید. همچنین، شاخص کل هم‌وزن بورس با ۴,۱۳۶ واحد افت، در رقم ۶۷۸,۸۹۲ واحد متوقف شد. شاخص‌های کل و هم‌وزن فرابورس نیز به ترتیب ۱۴۴ و ۱,۱۳۶ واحد افت را تجربه کردند.

افت چشمگیر ۴ شاخص اصلی بازار سهام

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس و فرابورس

سایت خبری پنجره به نقل از اکوایران: در بورس تهران، نمادهای فملی، فارس و فولاد به عنوان بیشترین نمادهای منفی بر شاخص کل شناخته شدند. در مقابل، نمادهای کالا، شستا و بترانس توانستند با تاثیر مثبت خود، از شدت افت شاخص بکاهند. در فرابورس نیز نمادهای زاگرس، خدیزل و خاور بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند، در حالی که نمادهای آریان، فزر و زماهان به عنوان نمادهای مثبت عمل کردند.

بیشترین تراکنش‌های بورس و فرابورس

در معاملات امروز، نماد وبملت با بیشترین حجم تراکنش در صدر قرار گرفت و پس از آن، نمادهای فولاد و ذوب رتبه‌های بعدی را به خود اختصاص دادند. در فرابورس، نمادهای خنور، سلیم و شفام بیشترین تراکنش‌ها را ثبت کردند.

ارزش معاملات بازار سهام

ارزش کل معاملات بازار سهام امروز به ۱۳ هزار و ۱۴ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه نیز ۲ هزار و ۳۳۳ میلیارد تومان بود که ۱۸ درصد از ارزش کل معاملات را تشکیل می‌دهد. ارزش معاملات خرد با کاهش ۷ درصدی نسبت به روز معاملاتی قبل، به ۳ هزار و ۱۶۳ میلیارد تومان رسید.

صف‌های خرید و فروش

در این روز، ۳۷ نماد با صف خرید و ۹۸ نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت ۹ درصدی به ۱۳ هزار و ۱۲۴ میلیارد تومان و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش ۳ درصدی به ۲۴۸ میلیارد تومان رسید.

این کاهش‌ها نشان از نوسانات و تحولات مهم در بازار سهام دارد که تاثیرات آن بر وضعیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری‌ها را نباید نادیده گرفت.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها