خبرهای داغ
کدخبر: ۳۰۳۷
تاریخ خبر:

توزیع سبد کالای ۵ میلیون تومانی | گامی مؤثر در بهبود معیشت کارگران

یک کارشناس حوزه کار، ناصر چمنی، توزیع ماهانه سبد کالای ۵ میلیون تومانی به کارگران را گامی مثبت در راستای تقویت معیشت خانوارهای کارگری دانسته و از مجلس خواسته است تا طرح اصلاح ماده ۴۱ قانون کار را پیش از شروع جلسات شورای عالی کار به نتیجه برساند.

توزیع سبد کالای ۵ میلیون تومانی |  گامی مؤثر در بهبود معیشت کارگران

چمنی در اظهارات خود بیان کرد که این پیشنهاد می‌تواند به افزایش قدرت خرید کارگران کمک کند و فاصله موجود بین دستمزد و سبد معیشت را کاهش دهد. او اشاره کرد که یارانه‌های سابق به مرور ارزش خود را از دست داده و امروز با ۴۵ هزار تومان تنها می‌توان یک چیپس خرید.

این کارشناس همچنین بر لزوم پیش‌بینی مکانیزم‌های افزایش ارزش سبد کالا در سال‌های آینده تأکید کرد و گفت که با توجه به تورم و افزایش هزینه‌های زندگی، باید تدابیری برای حفظ ارزش سبد در قانون اتخاذ شود.

چمنی همچنین افزود که اگر این پیشنهاد تصویب شود، بن خواربار که هر ساله در شورای عالی کار مورد بررسی قرار می‌گیرد، حذف خواهد شد و جلسات شورا بیشتر به مسائل مربوط به تورم متمرکز خواهد شد.

او با تأکید بر اهمیت زمان، خواستار تصویب سریع این طرح توسط مجلس شد تا بتواند در تعیین دستمزد سال آینده کارگران مؤثر باشد و به بهبود شرایط معیشتی خانوارهای کارگری کمک کند. چمنی نسبت به زمان باقی‌مانده تا پایان سال و ضرورت شروع جلسات شورای عالی کار نیز هشدار داد و تأکید کرد که این طرح نباید به سرنوشت طرح ساماندهی کارکنان دولت دچار شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک