خبرهای داغ
کدخبر: ۳۰۷۰
تاریخ خبر:

فوری/ قیمت نان ۳ برابر شد

در نوزدهم شهریورماه امسال، قیمت‌های جدید نان در تهران اعلام شد، اما این نرخ‌ها به‌طور علنی توسط بسیاری از نانوایی‌ها زیر پا گذاشته می‌شود. به خصوص نانوایی‌های سنگکی، با توجیه کمبود کنجد، قیمت نان را تا ۲۰۰ درصد افزایش داده‌اند.

فوری/ قیمت نان 3 برابر شد

 در حالی که قیمت‌های جدید به‌طور رسمی ۴۰ تا ۶۶ درصد افزایش داشته، نانوایی‌ها قیمت نان سنگک ساده را از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان می‌رسانند و به خریداران می‌گویند: "نمی‌خوای نخر!"

بر اساس نرخ‌های مصوب، نان بربری با آرد نوع یک ۲۵۰۰ تومان، نان لواش با آرد نوع یک ۷۰۰ تومان و نان سنتی تافتون ۱۲۶۰ تومان تعیین شده است. اما مشاهدات نشان می‌دهد که قیمت‌ها در عمل به مراتب بالاتر است. به‌عنوان مثال، یک نانوایی در خیابان سهروردی، نان سنگک کنجدی را تا ۳۰ هزار تومان می‌فروشد.

نرخ هر واحد کنجد ۱۵۰۰ تومان تعیین شده، اما این قیمت به هیچ عنوان در نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود. برای هر نان بربری تنها امکان افزایش ۳ هزار تومان و برای نان سنگک ۴۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده، در حالی که نانوایی‌ها تا ۴ برابر این مبلغ را از مشتریان دریافت می‌کنند.

بازار نان‌های اینترنتی نیز به حال خود رها شده و هیچ نظارتی بر فروش آن‌ها وجود ندارد. گزارش‌ها نشان می‌دهد که نهادهای مسئول مانند وزارت جهاد کشاورزی، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی در نظارت بر قیمت‌ها موفق عمل نکرده‌اند و این وضعیت به گران‌فروشی و سوءاستفاده نانوایی‌ها دامن زده است.

آیا این مشکلات به تداوم گران‌فروشی و کمبود نظارت منجر خواهد شد؟ برای مشاهده جزییات بیشتر، می‌توانید به [خبرگزاری تسنیم](https://www.tasnimnews.com) مراجعه کنید.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک