خبرهای داغ
کدخبر: ۳۳۷۷
تاریخ خبر:

خبر داغ برای بازنشستگان | منتظر یک حقوق استثنایی باشید

اخبار جدید درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نشان می‌دهد که رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه اعضای کمیسیون‌های مرتبط در جلسه‌ای با رئیس‌جمهور، به تصویب این طرح پرداخته‌اند.

خبر داغ برای بازنشستگان | منتظر یک حقوق استثنایی باشید

با ابلاغ این مصوبه، سازمان اداری و استخدامی و صندوق‌های مربوطه مسئولیت صدور احکام جدید بازنشستگان را بر عهده خواهند داشت.

فاطمه مهاجرانی در حاشیه جلسه هیأت دولت، اعلام کرد که  ۴۱ درصد از پاداش پایان خدمت بازنشستگان آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۲ با تلاش‌های سازمان برنامه و بودجه و وزارت آموزش و پرورش پرداخت شده است.

به تازگی یک نماینده مجلس اعلام کرده است که  ۵۰۰ هزار نفر از مستمری‌بگیران مشمول همسان‌سازی نخواهند شد.  محمد رضایی یکی از بازنشستگان، توضیح داد که این افراد شامل کسانی می‌شوند که به تازگی بازنشسته شده‌اند و حقوق کامل خود را دریافت کرده‌اند.

وی در جلسه‌ای با رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره ابهامات موجود گفت: همسان‌سازی فعلاً با  ۵۰ همت انجام می‌شود، زیرا در دولت گذشته  ۲۰ همت از مبلغ  ۷۰ همت پیش‌بینی‌شده برای این طرح هزینه شده است. با این حال، او تأکید کرد که این به معنای نادیده گرفتن آن  ۲۰ همت نیست و بقیه طلب به بازنشستگان در سال آینده پرداخت خواهد شد.

رضایی همچنین به نگرانی‌ها درباره پرداخت‌ها اشاره کرد و گفت که همسان‌سازی به صورت ۹۰ درصد شاغل انجام خواهد شد. او خواستار تسریع در صدور احکام جدید و پرداخت معوقات بازنشستگان شد و تأکید کرد که تأخیر در این امر به ضرر مستمری‌بگیران است.

علی جعفری آذر نماینده تبریز، نیز از عدم صدور احکام متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان انتقاد کرد و خواستار اقدام فوری در این زمینه شد. او بیان کرد که سازمان برنامه و بودجه به بهانه‌های مختلف، مصوبات را اجرا نمی‌کند و نیاز به اقدام جدی در این حوزه احساس می‌شود.

در نهایت،  حمیدرضا حاجی بابایی نیز با اشاره به جلسات مکرر درباره حقوق بازنشستگان، ابراز امیدواری کرد که دولت هر چه سریع‌تر اقدام به اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کند و همچنین به پرداخت مطالبات گندم‌کاران توجه داشته باشد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک