خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۲۹
تاریخ خبر:

طلا در آستانه رکوردشکنی جدید؛ ترس از انتخابات و تنش‌های خاورمیانه قیمت‌ها را به اوج می‌رساند

در روز پنجشنبه (26 مهر)، قیمت طلا به بالاترین سطح خود دست یافت، زیرا بی‌ثباتی ناشی از انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و تنش‌های منطقه‌ای در خاورمیانه، موجب تمایل سرمایه‌گذاران به این دارایی امن شده است. همچنین، سیاست‌های پولی تسهیل‌کننده به پایداری قیمت‌ها در سطوح بالا کمک کرده است.

 طلا در آستانه رکوردشکنی جدید؛ ترس از انتخابات و تنش‌های خاورمیانه قیمت‌ها را به اوج می‌رساند

قیمت طلا در لحظه با افزایش 0.6 درصدی به 2689.86 دلار برای هر اونس رسید. در حالی که داده‌های سایت اینوستینگ نشان می‌دهند که این فلز گرانبها در طول روز به رکورد 2696 دلار نیز رسیده است. همچنین، معاملات آتی طلا در ایالات متحده نیز 0.5 درصد افزایش یافته و به 2705 دلار رسید.

طلا در سال جاری میلادی بیش از 30 درصد رشد را تجربه کرده و به سطوح تاریخی جدیدی دست یافته است. این افزایش قیمت عمدتاً ناشی از پیش‌بینی‌ها مبنی بر کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو پس از کاهش نیم درصدی نرخ بهره در ماه گذشته و همچنین نگرانی‌های پایدار ژئوپلیتیکی بوده است.

نیتش شاه، استراتژیست کالا در شرکت WisdomTree، اظهار داشت: «علاوه بر نگرانی‌های موجود در خاورمیانه، انتخابات ایالات متحده نیز نزدیک است و رقابت بسیار نزدیکی به نظر می‌رسد. این موضوع به شدت بر عدم قطعیت افزوده و طلا در چنین زمان‌هایی به‌عنوان پناهگاهی امن شناخته می‌شود.»

در گردهمایی سالانه انجمن بازار شمش لندن، شرکت‌کنندگان پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در 12 ماه آینده به 2941 دلار برای هر اونس خواهد رسید.

اوله هانسن، رئیس استراتژی کالا در بانک ساکسو، اشاره کرد: «نظرسنجی LBMA که اوایل این هفته در میامی انجام شد، نشان داد که انتظار می‌رود قیمت طلا طی سال آینده به نزدیک 3000 دلار برسد و نقره نیز عملکرد بهتری خواهد داشت. این پتانسیل توجه بیشتری را جلب کرده است.»

در اوایل روز معاملاتی پنجشنبه در ایالات متحده، قیمت‌ها پس از انتشار داده‌هایی که نشان داد خرده‌فروشی ایالات متحده در سپتامبر کمی بیشتر از حد انتظار افزایش یافته و همچنین گزارشی از وزارت کار که کاهش غیرمنتظره بیکاری را اعلام کرد، از رکورد خود عقب‌نشینی کردند.

جیم وایکوف، تحلیلگر ارشد بازار در Kitco Metals، گفت: «این دو گزارش به نفع سیاست‌گذاران پولی با رویکرد سخت‌گیرانه است.»

طلا، که بهره‌ای ندارد، در شرایط کاهش نرخ‌های بهره تمایل به رشد بیشتری دارد. بانک مرکزی اروپا نیز برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را به میزان 0.25 درصد کاهش داد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک