خبرهای داغ
کدخبر: ۳۶۹۱
تاریخ خبر:

سازمان برنامه و بودجه: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به زودی آغاز می‌شود

سازمان برنامه و بودجه کشور با صدور اطلاعیه‌ای از تنظیم قواعد و رویه‌های لازم برای اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و اعلام کرد که به زودی احکام جدید صادر و مطالبات بازنشستگان پرداخت خواهد شد.

سازمان برنامه و بودجه: اجرای قانون متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان به زودی آغاز می‌شود

در این اطلاعیه، سازمان به اهمیت معیشت بازنشستگان و اولویت بالای اجرای قانون متناسب‌سازی برای دولت و سازمان برنامه و بودجه اشاره کرده است. طبق این اعلام، ۴۰ درصد از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با شاغلان در سال جاری انجام خواهد شد و منابع مالی لازم برای اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی به میزان ۳۰ درصد نیز در لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ پیش‌بینی شده است.

این سازمان همچنین تأکید کرد که با وجود پیچیدگی‌های حقوقی و فنی در اجرای این قانون، دولت تمام تلاش خود را برای تسریع در اجرای آن به کار خواهد گرفت. انتظار می‌رود که به‌زودی با صدور احکام جدید، پرداخت مستمری بازنشستگان آغاز شود.

در این بین، اعتراضات و مطالبه‌گری بازنشستگان، به ویژه از سوی بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی، به‌خاطر تفاوت در دریافتی‌ها نسبت به سایر وزارتخانه‌ها افزایش یافته است. این بازنشستگان به تأخیر در اعمال احکام همسان‌سازی و عدم شفافیت در پرداخت‌ها انتقاد دارند و خواستار پاسخگویی به وعده‌های مسئولین هستند.

محمد علیخانی، یکی از فعالان حقوق بازنشستگان، به تأخیر در صدور احکام همسان‌سازی اشاره کرده و ابراز نارضایتی کرد که با وجود وعده‌های متعدد مسئولان، هنوز احکام مورد انتظار صادر نشده است. وی بر وجود منابع مالی برای اجرای همسان‌سازی تأکید دارد و از سازمان برنامه و بودجه خواسته است که هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام دهد.

با وجود اینکه برخی منابع از پیشرفت در روند اجرای همسان‌سازی خبر می‌دهند، علیخانی و دیگر فعالان بازنشستگی نگران‌اند که مبالغ جدید به درستی در احکام لحاظ نشود. آنها بر اهمیت ارتباط مؤثر بین بازنشستگان و دولت تأکید کرده و خواستار شفافیت در روند اجرای همسان‌سازی و افزایش حقوق خود هستند.

در مجموع، با توجه به اینکه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری یکی از مطالبات دیرین آنان به شمار می‌رود، انتظار می‌رود که سازمان برنامه و بودجه به وعده‌های خود عمل کرده و هر چه سریع‌تر احکام و پرداخت‌ها را اجرایی کند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک