خبرهای داغ
کدخبر: ۳۷۶۴
تاریخ خبر:

هیجان در بازار طلا و سکه؛ قیمت سکه به ۵۵ میلیون تومان نزدیک شد

همزمان با افزایش قیمت طلا و سکه و ثبت رکورد ۵۵ میلیون تومانی برای سکه طرح جدید، محمد کشتی‌آرای، فعال بازار طلا، از افزایش حباب سکه به بیش از ۱۲ میلیون تومان خبر داد. وی تأکید کرد که این افزایش قیمت‌ها موجب هیجانی شدن داد و ستدها و افزایش فاصله بین قیمت خرید و فروش شده است.

هیجان در بازار طلا و سکه؛ قیمت سکه به ۵۵ میلیون تومان نزدیک شد

 در روزهای اخیر، بازار طلا و ارز شاهد افزایش قیمت‌های چشمگیری بوده و رکوردهای جدیدی برای انواع سکه، طلا و ارز ثبت شده است. طلا و سکه به مرزهایی رسیده‌اند که امکان کاهش قیمت‌ها نیز وجود دارد؛ زیرا در این سطح‌ها ریسک خرید به شدت بالا رفته است. قیمت سکه امروز به میانه کانال ۵۵ میلیون تومان رسید و حباب سکه به بالای ۱۲ میلیون تومان برآورد می‌شود. همچنین، هر گرم طلای ۱۸ عیار در کانال ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و دلار نیز وارد کانال ۶۴ هزار تومان شده است.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که جو خرید سکه بین مردم و دلال‌ها در حال افزایش است. این در حالی است که بانک مرکزی به‌صورت هفتگی دو بار حراج سکه برگزار می‌کند و مردم می‌توانند از طریق مرکز مبادله اقدام به خرید انواع سکه کنند. کارشناسان اقتصادی به مردم هشدار می‌دهند که فریب جو افزایشی بازار را نخورند؛ چرا که سکه هم‌اکنون به شدت پرریسک شده است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم توضیح داد که از روز پنجشنبه تا شنبه، قیمت جهانی طلا با افزایش ۴۷ دلاری مواجه شده و در مقایسه با هفته گذشته، حدود ۹۰ دلار افزایش یافته است. امروز (یکشنبه) با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی، قیمت جهانی طلا بدون تغییر در ۲ هزار و ۷۲۱ دلار و ۵۷ سنت باقی مانده که رکوردی جدید در بازارهای جهانی است.

وی همچنین خاطرنشان کرد که به جز افزایش قیمت جهانی طلا، نوسانات افزایشی ارز نیز بر قیمت طلا و سکه تأثیر گذاشته است. از دیروز تا امروز، قیمت سکه حدود ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش داشته و این نشان‌دهنده تقاضای بالا در بازار است. کشتی‌آرای گفت که قیمت طلا در روزهای اخیر با حبابی همراه شده و حباب هر قطعه سکه اکنون بالای ۱۲ میلیون تومان است.

قیمت سکه به ۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید که یک رکورد جدید محسوب می‌شود. نیم‌سکه به قیمت ۳۰ میلیون تومان و ربع‌سکه به ۱۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین، قیمت سکه‌های یک‌گرمی به ۹ میلیون تومان و قیمت هر مثقال طلای آب‌شده به ۱۸ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. کشتی‌آرای در پایان افزود: نوسانات افزایشی قیمت طلا و سکه موجب هیجانی شدن داد و ستدها و افزایش فاصله بین خرید و فروش شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک