خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۸۱
تاریخ خبر:

کاهش حباب سکه امامی و افت قیمت در بازار داخلی

معامله‌گران بر این باورند که روند مخالف حرکت طلا و سکه در معاملات امروز بازار، به شدت به نوسانات دلار و اونس جهانی طلا بستگی دارد. روز اول آبان شاهد بودیم که قیمت طلای آبشده وارد کانال جدیدی شد و در مقابل، سکه امامی به کانال کاهشی بازگشت. کارشناسان معتقدند حباب بالای سکه و خبر ضرب سکه توسط بانک مرکزی، نقش قابل‌توجهی در کاهش قیمت‌ها داشته است.

کاهش حباب سکه امامی و افت قیمت در بازار داخلی

برخی تحلیل‌گران بر این باورند که عرضه سریع سکه می‌تواند حباب آن را کنترل کند. اما گروهی از منتقدان تأکید دارند که بانک مرکزی به جای عرضه شمش، باید سکه‌ها را به قیمت بازار عرضه کند تا علاوه بر مدیریت حباب، نقدینگی نیز جذب شود. دیروز، حباب سکه امامی بیش از 4 درصد کاهش یافت و به محدوده 28 درصد رسید. بیشترین افت حباب مربوط به ربع سکه بود که به 76 درصد رسید.

در معاملات سه‌شنبه، سکه امامی با قیمت 55 میلیون و 700 هزار تومان آغاز شد اما در ادامه به کانال 54 میلیون تومان عقب‌نشینی کرد و در 54 میلیون و 550 هزار تومان به‌ثبت رسید. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب با قیمت 29 میلیون و 18 میلیون و 900 هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی نیز به حدود 8 میلیون و 800 هزار تومان رسید.

طلای آبشده در ابتدا با قیمت 18 میلیون و 900 هزار تومان معامله شد و در ادامه به کانال 19 میلیون تومان وارد شد و به 19 میلیون و 250 هزار تومان رسید. هر گرم طلای 18 عیار نیز حدود 4 میلیون و 439 هزار تومان بود.

در بازار جهانی، اونس طلا نوساناتی مثبت را تجربه کرد. این فلز گرانبها که روز را با 2737 دلار آغاز کرده بود، به 2748 دلار رسید. افزایش قیمت طلا امسال به دلیل کاهش نرخ‌های بهره و جذابیت نگهداری طلا بوده است.

تکنیکالیست‌ها معتقدند در صورت تثبیت اونس طلا بالای 2750 دلار، امکان رشد تا 2775 دلار وجود دارد. از سوی دیگر، در صورت افت قیمت، محدوده حمایتی مهم در 2730 دلار قرار دارد و احتمال کاهش تا 2700 دلار قوت می‌گیرد.

طلای آبشده با ورود به کانال 19 میلیون تومان، با نوسانات بیشتری روبرو خواهد شد و محدوده مقاومتی مهم در سطح 19 میلیون و 500 هزار تومان قرار دارد. اگر این سطح شکسته شود، رشد قیمت تا 19 میلیون و 800 هزار تومان پیش‌بینی می‌شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک