خبرهای داغ
کدخبر: ۳۹۰۲
تاریخ خبر:

بازنشستگان در سردرگمی؛ کاهش و افزایش حقوق پس از همسان‌سازی

در روزهای اخیر، بسیاری از بازنشستگان پس از دریافت حقوق خود با شگفتی و سردرگمی مواجه شده‌اند. برخی از آنان مبلغی بیشتر و برخی دیگر مبالغی کمتر از ماه گذشته خود را دریافت کرده‌اند.

بازنشستگان در سردرگمی؛  کاهش و افزایش حقوق پس از همسان‌سازی

بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری در رسانه‌ها به شدت در حال پیگیری است و از آنجا که بازنشستگان این صندوق، اغلب نیروهای رسمی دولت بوده‌اند، صدای مطالبه‌گری آنان بیش از سایر اقشار، دولت را به اقدام واداشته است. پس از چندین ماه تأخیر، بالاخره احکام و حقوق بازنشستگان برای ماه مهر صادر و واریز شد.

یکی از بازنشستگان آموزش و پرورش در کرج در تماس با خبرنگار ما اظهار کرد که نسبت به ماه گذشته ۹۰۰ هزار تومان کمتر دریافت کرده است. او به این نکته اشاره کرد که انتظار افزایش مستمری خود را پس از مطرح شدن همسان‌سازی داشت، اما از علت کاهش حقوق خود بی‌خبر است. همچنین، یک بازنشسته دیگر از وزارت کشور در تهران تأیید کرد که حقوق او و همسرش، هر دو مستمری‌بگیر صندوق کشوری، بیش از یک میلیون تومان کاهش یافته است.

در حالی که برخی بازنشستگان با کاهش حقوق مواجه شده‌اند، یکی از بازنشستگان وزارت جهاد کشاورزی در گیلان گزارش داد که با وجود اینکه به عنوان کف بگیر غیرمشمول شناخته می‌شود، این ماه با افزایش بیش از یک میلیون تومان در حقوق خود روبه‌رو شده است.

این نوسانات در واریز حقوق روز دوشنبه صندوق بازنشستگی کشوری موجب ابهاماتی شده و تماس‌های ما با این صندوق هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. آقای (م)، یکی از اعضای سابق کانون بازنشستگان صندوق کشوری در تهران، در تماسی اعلام کرد که تغییرات غیرمعمول در حقوق مستمری و عدم شفافیت در فرمول افزایش مستمری هنوز مشخص نشده است. او بر ضرورت انتشار احکام و جداول مربوط به همسان‌سازی تأکید کرد تا بازنشستگان بتوانند نسبت به صحت واریزی‌های خود مطلع شوند.

محمدرضا انتظاریان، فعال بازنشسته صندوق کشوری و طراح کارزار پیگیری حقوق بازنشستگان فرهنگی ۱۴۰۰، در نامه‌ای خطاب به رئیس مجلس، خواهان رسیدگی به وضعیت بازنشستگان فرهنگی شده است. او به این نکته اشاره کرد که عمده بازنشستگانی که در شب دوشنبه با کاهش حقوق مواجه شدند، افرادی هستند که بعد از سال ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند. انتظاریان بیان کرد که این گروه از بازنشستگان به دلیل کسر مبلغی که به‌اشتباه برای آنان واریز شده بود، اکنون با کاهش حقوق روبه‌رو هستند.

وی همچنین بر لزوم اجرای برنامه ششم و هفتم توسعه در مورد این بازنشستگان تأکید کرد و گفت که باید براساس ۹۰ درصد همسان‌سازی حقوق آنها اقدام شود.

نقش سازمان برنامه و بودجه در این تأخیرها و عدم انتشار احکام بسیار برجسته است. کارشناسان این سازمان پیش از این اعلام کرده بودند که مشکل اصلی تأخیر در طراحی جداول احکام حقوق بازنشستگان کشوری است. لذا انتظار می‌رود که سازمان امور اداری و استخدامی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق بازنشستگی کشوری به‌سرعت نسبت به شفاف‌سازی احکام و اصلاح اشتباهات احتمالی اقدام نمایند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک