خبرهای داغ
کدخبر: ۵۸۹
تاریخ خبر:

افزایش قیمت نان در ۱۰ استان کشور

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی از افزایش قیمت نان تا ۲۵ درصد خبر داد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که مطالبات گندمکاران استان همچنان پرداخت نشده و کشاورزان با مشکلات مالی مواجه هستند.

افزایش قیمت نان در ۱۰ استان کشور

افزایش قیمت نان در ۱۰ استان کشور به زودی اجرایی خواهد شد. این تصمیم که در پی آنالیز قیمت‌ها و با هدف بهبود کیفیت آرد و نان گرفته شده، به دنبال تایید وزارت کشور اجرا می‌شود.

جزئیات افزایش قیمت

مهدی جعفری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، اعلام کرد که افزایش قیمت نان تا ۲۵ درصد نرخ فعلی در برخی نانوایی‌ها مصوب شده است. وی افزود که این تغییرات پس از تایید وزارت کشور اجرایی خواهند شد. این تصمیم در کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان خراسان جنوبی و بر اساس آنالیزهای دقیق قیمت نان اتخاذ شده است.

اصلاح قیمت نان

جعفری بیان کرد که اصلاح قیمت نان از اواخر سال گذشته در دستور کار بوده و قیمت کارشناسی نان بر اساس آنالیزها تعیین شده است. این اصلاح قیمت تا سقف ۲۵ درصد نرخ فعلی در بیش از ۱۰ استان کشور نیز در دستور کار قرار دارد و به زودی اجرایی خواهد شد.

آزمایش آرد و بهبود کیفیت

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، خواستار آزمایش آرد با کیفیت شد و گفت: "این مهم باید با کمک دانشگاه علوم پزشکی و سازمان استاندارد در دستور کار قرار بگیرد." وی همچنین به تبدیل نانوایی‌های نوع یک به نوع دوم به عنوان درخواست نانوایی‌های استان اشاره کرد که به وزارت کشور پیشنهاد خواهد شد.

استفاده از آرد کامل

به گفته جعفری، موضوع استفاده از آرد کامل در نانوایی‌ها باید توسط دانشگاه علوم پزشکی با جدیت دنبال شود، زیرا دستگاه‌های نظارتی نیز در این زمینه ناراضی بودند. وی تاکید کرد که این اقدامات می‌تواند به بهبود کیفیت نان و رضایت بیشتر مصرف‌کنندگان منجر شود.

 

با توجه به شرایط اقتصادی و مشکلات مالی کشاورزان، افزایش قیمت نان ممکن است چالش‌هایی را به همراه داشته باشد. اما با بهبود کیفیت آرد و نان، این تغییرات می‌توانند به نفع مصرف‌کنندگان و نانوایی‌ها باشد. اجرای این تصمیمات پس از تایید وزارت کشور، آغاز خواهد شد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها