خبرهای داغ
کدخبر: ۸۱۸
تاریخ خبر:

افزایش حقوق کارگران شهرداری تهران تصویب شد؛ حق جذب اضافه شد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران از افزایش حقوق و مزایای کارگران شاغل در شهرداری‌های استان تهران خبر داد.

افزایش حقوق کارگران شهرداری تهران تصویب شد؛ حق جذب اضافه شد

 این افزایش حقوق همگام با سایر مناطق کشور انجام شده و با هدف بهبود وضعیت معیشتی کارگران اجرایی شده است.

هادی رحمتی، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران، در جمع اعضای کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگران شهرداری‌های استان تهران، از اصلاح و افزایش حقوق و مزایای کارگران شهرداری‌ها خبر داد. وی اعلام کرد که طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌ها از سال ۷۲ به تصویب وزارت کار وقت رسیده و از آن زمان تاکنون، تنها در سال ۹۰ اصلاحاتی در جدول مزد شغل کارگران اعمال شده بود.

پیگیری‌ها و موافقت با افزایش حقوق

با توجه به لزوم بهبود وضعیت معیشتی کارگران شهرداری‌ها، بررسی و اصلاح ظرفیت‌های قانونی موجود در طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگری در دستور کار قرار گرفت. این پیگیری‌ها با حمایت مقام عالی استان و معاونت عمرانی از مراجع ذیصلاح دنبال شد و نهایتاً با مساعدت دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، موافقت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با برقراری فوق‌العاده جذب بازار کار برای کارگران شاغل در شهرداری‌ها اخذ شد.

تأیید و اجرای مزایای جدید

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران تصریح کرد که بر اساس مکاتبه اداره‌کل روابط کار، جبران خدمت و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، برقراری مزایای فوق‌العاده بازار کار (حق جذب) برای کارگران شاغل در شهرداری‌ها پس از تأیید کمیته طبقه‌بندی مشاغل بلامانع اعلام شده است.

اجرای فرآیند قانونی افزایش حقوق

وی تأکید کرد که تمامی پرونده‌ها باید مراحل قانونی را طی کنند و این فرآیند از طریق کمیته طبقه‌بندی مشاغل کارگری شهرداری‌ها مستقر در استان انجام می‌شود. به همین منظور، جلسات کمیته تا پایان یافتن این پروسه به صورت فشرده برگزار خواهد شد. وی همچنین از شهرداری‌های استان تهران خواست که با توجه به تعداد زیاد پرونده‌ها، همکاری لازم را برای رعایت شرایط و نکات اعلامی در خصوص نحوه ارسال پرونده‌ها انجام دهند تا این پروسه به بهترین شکل ممکن به سرانجام برسد.

این اقدام می‌تواند گامی موثر در جهت بهبود شرایط کاری و معیشتی کارگران شهرداری‌های استان تهران باشد و انتظار می‌رود که با اجرای صحیح این طرح، تأثیرات مثبتی در زندگی این قشر زحمتکش مشاهده شود.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها