خبرهای داغ
کدخبر: ۳۲۲۶
تاریخ خبر:

هشدار ایران به کشورهای عربی: استفاده از خاک یا حریم هوایی برای حمله به ایران، پیامدهای جدی خواهد داشت

طبق گزارش‌های منتشرشده، تهران به کشورهای منطقه مانند اردن، امارات، عربستان و قطر هشدار داده که در صورت استفاده از سرزمین‌ها یا حریم هوایی آنان برای حمله به ایران، با واکنش سخت مواجه خواهند شد.

هشدار ایران به کشورهای عربی: استفاده از خاک یا حریم هوایی برای حمله به ایران، پیامدهای جدی خواهد داشت

بر اساس گزارشی از وال استریت ژورنال، مقامات عربی فاش کردند که ایران از طریق کانال‌های دیپلماتیک محرمانه، به چندین کشور از جمله اردن، امارات، عربستان سعودی و قطر هشدار داده است که اگر از خاک یا حریم هوایی این کشورها برای حمله به ایران استفاده شود، آنها را مورد هدف قرار خواهد داد. این تهدیدات پس از افزایش تنش‌های منطقه‌ای و درگیری‌های اخیر به صورت جدی‌تر مطرح شده است.

در ادامه این گزارش آمده است که کشورهای مورد اشاره این پیام را به دولت بایدن رسانده‌اند و اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند زیرساخت‌های نظامی یا حریم هوایی‌شان برای هرگونه عملیات تهاجمی علیه ایران، چه از سوی آمریکا و چه اسرائیل، مورد استفاده قرار گیرد. به گفته مقامات وزارت دفاع آمریکا، برخی از شرکای منطقه‌ای، به ویژه کشورهای عربی، مستقیماً به پنتاگون اطلاع داده‌اند که تمایلی به پرواز هواپیماهای جنگی اسرائیل بر فراز سرزمین‌های خود ندارند و همچنین نمی‌خواهند نیروهای آمریکایی از داخل خاک یا حریم هوایی آن‌ها عملیات تهاجمی انجام دهند.

مقامات آمریکایی تأکید کرده‌اند که این درخواست‌ها به‌طور غیررسمی مطرح شده است و کشورهای عربی به نیروهای آمریکایی اجازه داده‌اند که در صورت نیاز، عملیات‌های دفاع از خود را انجام دهند. با این حال، به نظر می‌رسد که این کشورها در شرایط خاص ملاحظاتی جدی‌تر در رابطه با استفاده از حریم هوایی خود دارند.

یک مقام دفاعی ایالات متحده نیز تأیید کرده که این درخواست‌ها، اگرچه غیررسمی، به پنتاگون منتقل شده است. وی خاطرنشان کرد که این محدودیت‌ها به‌ویژه پس از شدت گرفتن درگیری‌های نظامی میان اسرائیل و حماس در غزه که از سال گذشته آغاز شده، اعمال شده است. کشورهای عربی در ابتدا محدودیت‌هایی بر عملیات نظامی آمریکا اعمال کردند، اما به گفته این مقام، با ادامه جنگ و گسترش آن به درگیری‌های میان اسرائیل و ایران، از جمله حملات اسرائیل در لبنان، موضع خود را قاطع‌تر کردند و محدودیت‌های جدی‌تری برای استفاده از زیرساخت‌های نظامی خود وضع کرده‌اند.

در مجموع، این تحولات نشان‌دهنده فشار فزاینده کشورهای عربی برای دور نگه داشتن خود از درگیری‌های نظامی گسترده‌تر در منطقه است. ایران به‌روشنی اعلام کرده که هرگونه اقدام نظامی از خاک یا حریم هوایی این کشورها با واکنش سریع و جدی مواجه خواهد شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک