خبرهای داغ
کدخبر: ۳۲۲۸
تاریخ خبر:

ادعای رسانه اسرائیلی: گفتگوی سخت بایدن و نتانیاهو؛ مخالفت آمریکا با حمله اسرائیل به ایران

در یک تماس تلفنی پرتنش میان رئیس‌جمهور بایدن و نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، رئیس‌جمهور آمریکا مخالفت خود را با حمله نظامی اسرائیل به تأسیسات هسته‌ای و نفتی ایران اعلام کرد.

ادعای رسانه اسرائیلی: گفتگوی سخت بایدن و نتانیاهو؛ مخالفت آمریکا با حمله اسرائیل به ایران

در یک گفتگوی تلفنی که به‌عنوان «سخت» توصیف شده است، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، مخالفت شدید خود را با هرگونه اقدام نظامی اسرائیل علیه تأسیسات هسته‌ای یا نفتی ایران اعلام کرد. این گفتگو که حدود نیم ساعت به طول انجامید، تلاش بایدن برای محدود کردن واکنش‌های تندتر اسرائیل به ایران را به‌وضوح نشان داد. کاخ سفید ترجیح می‌دهد واکنش‌های اسرائیل در چارچوب مشخصی باقی بماند، اما بایدن پس از درک تمایل اسرائیل به پاسخ‌های معنادارتر، تلاش کرد تا محدودیت‌هایی بر این واکنش‌ها اعمال کند.

به گزارش وب‌سایت سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، در این مکالمه تلفنی میان بایدن و نتانیاهو که پیرامون مسائل مختلف از جمله ایران و لبنان بود، رئیس‌جمهور آمریکا تصریح کرد که هرگونه حمله به ایران می‌تواند پیامدهای گسترده‌تری به همراه داشته باشد و از این رو، باید در چارچوبی محتاطانه‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

علاوه بر ایران، لبنان نیز در این گفتگو مورد توجه قرار گرفت. بایدن از نتانیاهو خواست که عملیات نظامی در لبنان به سرعت به پایان برسد تا شرایط برای یک توافق سیاسی فراهم شود. بایدن تأکید کرد که یک راه‌حل دیپلماتیک می‌تواند به ثبات منطقه کمک کند. با این حال، نخست‌وزیر اسرائیل در پاسخ به بایدن اظهار داشت که اسرائیل در حال حاضر در موقعیتی نادر قرار دارد که می‌تواند دستاوردهای مهمی در حوزه‌های نظامی و دیپلماتیک به دست آورد. وی بر این موضوع تأکید کرد که توافق سیاسی باید پایدار و موثر باشد و نه یک توافق موقت.

در همین حال، دیپلمات‌های خارجی به کان نیوز گفتند که اسرائیل آمادگی خود را برای آغاز مذاکرات به منظور تدوین یک توافق سیاسی در لبنان ابراز کرده است. با این حال، اسرائیل در این مذاکرات به‌صراحت اعلام کرده که هرگونه توافقی باید با دقت و معنادار تدوین شود و تنها پس از پایان عملیات زمینی در لبنان می‌تواند اجرایی شود.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک