خبرهای داغ
کدخبر: ۳۷۴۲
تاریخ خبر:

بایدن اطلاعات اسرائیل برای حمله به ایران را لو داد!

یک مقام ارشد اسرائیلی اعلام کرده که سیستم نظامی اسرائیل از درز ادعایی اطلاعات آگاه است و این موضوع را بسیار جدی می‌گیرد.

بایدن اطلاعات اسرائیل برای حمله به ایران را لو داد!

به گزارش اورشلیم پست، دولت بایدن ادعا کرده که نقشه اسرائیل برای حمله به ایران را به دولت ایران منتقل کرده است. باراک راوید، روزنامه‌نگار اسرائیلی در آکسیوس نوشت که پس از انتشار دو سند ادعایی اطلاعاتی ایالات متحده در مورد تدارک اسرائیل برای حمله به ایران توسط یک حساب تلگرامی مرتبط با ایران، مقامات آمریکایی نگران یک نقض امنیتی بزرگ هستند.

این افشاگری در شرایطی مطرح می‌شود که اسرائیل هفته‌هاست در حال آماده‌سازی برای انتقام‌جویی از ایران است؛ کشوری که در اول اکتبر با حمله موشکی به اسرائیل، تنش‌ها را افزایش داد.

افشای این اطلاعات می‌تواند تلاشی برای ایجاد اختلال در عملیات اسرائیل باشد. پنتاگون و دفتر مدیر اطلاعات ملی از اظهار نظر در مورد اسناد فاش شده خودداری کردند، اما صحت این اسناد را به چالش نکشیدند.

کانالی تلگرامی به نام Middle East Spectator روز جمعه مدعی شد که اسنادی از منبعی در جامعه اطلاعاتی آمریکا درباره تدارک اسرائیل برای حمله به ایران دریافت کرده است. این کانال معمولاً محتوای طرفدار ایران را منتشر می‌کند و در پروفایل اکانت X خود ادعا کرده که در ایران مستقر است.

اسناد مذکور شامل گزارشی از اطلاعات بصری به‌دست‌آمده توسط "آژانس ملی اطلاعات وزارت جنگ" (NGA) است که اخیراً در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده توزیع شده است. این گزارش جزئیات اقداماتی که در روزهای اخیر در چندین پایگاه نیروی هوایی اسرائیل انجام شده را ارائه می‌دهد، از جمله انتقال مهمات پیشرفته برای حمله به ایران.

photo_۲۰۲۴-۱۰-۲۰_۰۰-۰۹-۲۰

همچنین، گزارش بیان می‌کند که بر اساس اطلاعات سیگنال‌های ایالات متحده، نیروی هوایی اسرائیل این هفته تمرین بزرگی با حضور هواپیماهای اطلاعاتی و جنگنده‌ها برای حمله احتمالی به ایران انجام داده است.

این گزارش همچنین به آماده‌سازی واحدهای پهپادی اسرائیلی برای حمله به ایران اشاره می‌کند. اگر این گزارش دقیق باشد، نشان‌دهنده نظارت بسیار دقیق ایالات متحده بر تدارکات اسرائیل برای حمله به ایران است، از جمله استفاده از ماهواره‌ها برای رصد عملیات در پایگاه‌های نیروی هوایی اسرائیل.

این افشای اطلاعات می‌تواند نشانه‌ای از یک نقض امنیتی جدی در جامعه اطلاعاتی ایالات متحده باشد که منجر به دسترسی اطلاعات محرمانه و فوق محرمانه به کانال تلگرامی وابسته به ایران شده است.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک