خبرهای داغ
کدخبر: ۳۳۴۸
تاریخ خبر:

آغاز صدور گواهینامه‌های دو زبانه در ایران/ راهی آسان برای رانندگی در کشورهای خارجی

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا از شروع صدور گواهینامه‌های دو زبانه (فارسی و لاتین) برای نخستین بار در کشور خبر داد.

آغاز صدور گواهینامه‌های دو زبانه در ایران/ راهی آسان برای رانندگی در کشورهای خارجی

احمد کرمی‌اسد در روز شنبه با اشاره به آغاز این طرح از سه ماه پیش، تأکید کرد که این اقدام جدید، امکان رانندگی شهروندان در کشورهای خارجی را بدون نیاز به ترجمه گواهینامه فراهم کرده است.

وی افزود: طبق معاهدات بین‌المللی، هنوز هم نیاز به داشتن گواهینامه صادره از کانون ایران‌گردی و جهانگردی وجود دارد. کرمی‌اسد با اشاره به تاریخچه صدور گواهینامه‌های بین‌المللی در ایران از سال ۱۳۵۴ بیان کرد که این روند برای افرادی که قصد سفر به خارج از کشور داشتند، پرهزینه و زمان‌بر بود.

رئیس مرکز صدور گواهینامه با اشاره به اهمیت طرح جدید، گفت: با اجرای این طرح، مسافران دیگر نیازی به دریافت گواهینامه جدید یا ترجمه گواهینامه خود نخواهند داشت. گواهینامه دو زبانه به صورت رسمی در بیش از ۷۴ کشور جهان معتبر است و در حال حاضر توافقات متقابل با دیگر کشورها نیز در حال انجام است.

کرمی‌اسد در خصوص نحوه دریافت این گواهینامه‌ها توضیح داد که تمامی افرادی که گواهینامه آنها رو به اتمام است، می‌توانند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به تمدید گواهینامه و دریافت نسخه دو زبانه آن اقدام کنند. همچنین افرادی که هنوز مدت زمان اعتبار گواهینامه‌شان به پایان نرسیده اما تمایل به دریافت گواهینامه دو زبانه دارند، می‌توانند درخواست خود را ارائه دهند.

وی تأکید کرد که این طرح شامل تمامی گواهینامه‌های پایه یک، پایه دو، پایه سه و گواهینامه‌های ویژه می‌شود، اما متقاضیان گواهینامه‌های ویژه موتورسیکلت باید همچنان از نسخه‌های قدیمی استفاده کنند، زیرا این گواهینامه‌ها فعلاً شامل صدور دو زبانه نمی‌شوند.

رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور فراجا از شهروندان خواست تا با مراجعه به مراکز پلیس +۱۰ در سراسر کشور از این خدمات جدید بهره‌مند شوند و این اقدام را یکی از گام‌های مهم در راستای ارتقاء خدمات الکترونیکی و تسهیل امور شهروندان در حوزه حمل و نقل خواند.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک