خبرهای داغ
کدخبر: ۲۸۸۳
تاریخ خبر:

استاندار خراسان جنوبی: ۵۲ جانباخته و ۱۶ مصدوم در حادثه معدن طبس

استاندار خراسان جنوبی از افزایش شمار جانباختگان حادثه معدن زغال سنگ معدنجو طبس خبر داد و اعلام کرد تاکنون ۵۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. جواد قناعت در گفت و گویی درباره این حادثه گفت: از مجموع ۱۶ مصدوم، سه نفر فوت کرده‌اند که شامل یک نفر از خراسان جنوبی و دو نفر از خراسان رضوی هستند.

استاندار خراسان جنوبی: ۵۲ جانباخته و ۱۶ مصدوم در حادثه معدن طبس

وی افزود: اعضای بدن دو نفر از مصدومان با رضایت خانواده‌هایشان به بیماران نیازمند پیوند شد و این عمل انسان دوستانه جان دوباره‌ای به چند نفر از هموطنان بخشید. چهار نفر از مصدومان این حادثه نیز در حال حاضر در بیمارستان‌های یزد، بیرجند و مشهد بستری و تحت درمان هستند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: حتی فوت یک نفر در هر حادثه‌ای برای ما بسیار نگران‌کننده است و با توجه به جانباختن ۵۲ نفر، ما به دیدار خانواده‌های آنان رفتیم و درخواست‌هایشان را پیگیری کردیم.

قناعت در ادامه گفت: این حادثه در شامگاه شنبه ۳۱ شهریورماه رخ داد و با استقرار تیم‌های امدادی و عملیاتی به سرعت مدیریت شد. در ۸۵ کیلومتری طبس، ۱۷ شرکت به واسطه ذخایر غنی زغال سنگ فعالیت می‌کنند و ۷۶ درصد زغال کشور را تامین می‌نمایند.

وی افزود: با توجه به ابهامات مطرح شده درخصوص حادثه، یک تیم کارشناسی شامل متخصصان و اهل فن در محل حادثه مستقر شده و در حال بررسی شرایط است. نتایج تحقیقات و بررسی‌های میدانی به زودی اعلام خواهد شد.

استاندار همچنین بر مسئولیت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه حفظ ایمنی معادن تاکید کرد و گفت: نتیجه کار این تیم کارشناسی، قصور و کوتاهی هر بخش را تعیین خواهد کرد.

وی بیان کرد: از ۱۷ معدنی که در این محدوده فعال هستند، تنها یک معدن به‌صورت مکانیزه کار می‌کند و ۱۶ معدن دیگر به‌طور سنتی و با روش‌های قدیمی استخراج می‌نمایند.

قناعت در پایان تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان به دنبال حمایت از بخش خصوصی برای مکانیزه کردن معادن هستند و این موضوع یکی از مهم‌ترین مطالبات معادن زغال استان است تا بتوانند حقوق کارگران و تجهیزات را به‌موقع تامین نمایند.

حادثه انفجار در معدن زغال سنگ معدنجو طبس حوالی ساعت ۲۱ شنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ به‌دلیل تصاعد آنی گاز متان روی داد که منجر به محبوس شدن ۶۵ معدنکار شد. عملیات امداد و نجات تا صبح چهارشنبه چهارم مهرماه ادامه یافت و در مجموع پیکرهای ۴۹ جانباخته از تونل‌های معدن خارج شد.

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک