خبرهای داغ
کدخبر: ۳۴۱۷
تاریخ خبر:

تحقیقات در حادثه آتش‌سوزی مرگبار بازار آهن شادآباد آغاز شد

ورود بازپرس جنایی به پرونده آتش‌سوزی مرگبار بازار آهن شادآباد روند تحقیقات را آغاز کرده است.

تحقیقات در حادثه آتش‌سوزی مرگبار بازار آهن شادآباد آغاز شد

پس از وقوع آتش‌سوزی در بازار آهن شادآباد، آتش‌نشانان پس از مهار کامل شعله‌ها و در حین لکه‌گیری، در یکی از مغازه‌ها جسد سه مرد را پیدا کردند. دو نفر از این متوفیان حدود ۵۰ سال سن داشتند و ایرانی بودند، در حالی که فرد سوم یک پسر جوان افغانستانی بود. بلافاصله موضوع به ماموران پلیس اطلاع داده شد و دقایقی بعد بازپرس کشیک قتل پایتخت نیز در محل حاضر شد.

در این حادثه، ۱۲۰ مغازه و تعداد زیادی خودرو و موتورسیکلت دچار حریق شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که اکثر افراد به محض اطلاع از آتش‌سوزی توانسته‌اند فرار کنند، اما متأسفانه ۷ نفر نیز مصدوم شدند که به مراکز درمانی منتقل یا به طور سرپایی درمان شدند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی از مغازه‌ای آغاز شده است که فردی در آن مشغول جوشکاری بوده و به وجود وسایل و مواد قابل اشتعال از قبیل لوله‌های پولیکا، چسب، اسپری رنگ و دیگر مواد بی‌توجهی کرده است. سهل‌انگاری این فرد سبب بروز آتش‌سوزی و گسترش آن به مغازه‌های دیگر شده است.

بازپرس موسی رضازاده که در زمان وقوع حادثه مسئولیت کشیک قتل پایتخت را بر عهده دارد، دستور بررسی محل حادثه از سوی هیئت کارشناسی اداره کار، سوانح و حوادث و آتش‌نشانی را صادر کرده است تا مشخص شود آیا این اتفاق عمدی یا غیرعمد بوده و همچنین کارشناسان نظریه خود را در مورد علت حادثه اعلام کنند. هیئت کارشناسی همچنین موظف به برآورد خسارت‌های وارده هستند.

در ادامه، ماموران پلیس آگاهی مأموریت یافته‌اند از خانواده‌های متوفیان و مصدومان تحقیق کنند تا در صورت وجود شکایتی، آن را ثبت کنند. همچنین فرد جوشکار که از این حادثه جان سالم به در برده و پس از گسترش آتش محل را ترک کرده بود، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شده است. تحقیق از او نیز بخشی از وظایف محوله به مأموران اداره دهم پلیس آگاهی است.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک