خبرهای داغ
کدخبر: ۳۸۰۳
تاریخ خبر:

ردپای آدم‌ربایان افغان در قتل مرد دلار فروش و یک قربانی دیگر

تحقیقات قضایی به کشف ردپای اعضای یک باند آدم‌ربایی افغان در دو پرونده قتل منجر شد. مأموران پلیس آگاهی پایتخت به تازگی موفق به متلاشی کردن باندی شدند که هموطنان افغان را با انگیزه مالی ربوده و در تماس با خانواده‌های آنها درخواست پول می‌کردند.

ردپای آدم‌ربایان افغان در قتل مرد دلار فروش و یک قربانی دیگر

نخستین سرنخ‌های این باند حدود دو ماه پیش به دست آمد، زمانی که آدم‌ربایان یک مرد افغان را ربودند و از خانواده‌اش چهار هزار دلار خواستند. در ویدیویی که برای خانواده گروگان ارسال کردند، لاله‌گوش او را بریده بودند. با پیگیری‌های انجام شده، پسر جوانی که کارت بانکی یک ایرانی را برای دریافت پول گروگان‌گیری در اختیار داشت، بازداشت شد و اعتراف کرد که عضو این باند آدم‌ربایی است و دو سرکرده دارد که افراد ثروتمند افغان را شناسایی می‌کنند.

او گفت: «من فقط مسئول دریافت و تقسیم پول بین اعضای باند بودم و کارهای بانکی را انجام می‌دادم.» این متهم ادامه داد که پس از شناسایی هدف، چهار نفر آدم‌ربایی می‌کردند و گروگان‌ها را به خانه باغ‌هایی در شهریار می‌بردند. در آنجا، قربانیان را شکنجه کرده و فیلم آن را برای خانواده‌هایشان ارسال می‌کردند.

پس از این اعترافات، علاوه بر این متهم، شش نفر دیگر نیز بازداشت شدند، اما دو سرکرده اصلی باند فراری هستند. اعضای دستگیر شده اعلام کردند که قربانیان را به خانه باغ‌هایی می‌بردند که نگهبان آنجا بودند و در آنجا آنها را تحت شکنجه قرار می‌دادند.

در نتیجه تحقیقات، مرد ربوده شده آزاد شد و بازپرس جنایی دستور تعقیب دو سرکرده فراری این باند آدم‌ربایی را صادر کرد تا تحقیقات بیشتری انجام شود. در ادامه، سرنخ‌هایی به دست آمد که نشان می‌داد یکی از متهمان در قتل مرد دلارفروشی که در آخرین روزهای سال گذشته به ضرب گلوله کشته شده بود، دست دارد.

اعضای دستگیر شده بیان کردند که متهم اصلی یک روز قبل از قتل به همدستانش گفته بود که می‌خواهد یک ایرانی را که همیشه دلارهای زیادی همراه دارد، بدزدد و از او اخاذی کند. همچنین تحقیقات نشان داد که متهمان ممکن است در قتل مرد کرمانشاهی که جسدش در جاده ساوه پیدا شده بود، نقش داشته باشند.

در حال حاضر، متهمان هیچ اعترافی در مورد این جرایم نکرده‌اند، اما شواهد نشان می‌دهد که احتمال دست داشتن آنها در این قتل‌ها وجود دارد.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها

      ×

      برای حمایت ما لطفا روی یکی از تبلیغات کلیک کنید

      کلیک