خبرهای داغ
کدخبر: ۷۶۸
تاریخ خبر:

اعتراف تلخ پس از ۱۳ سال؛ قاتل پای چوبه دار به قتل زن جوان اعتراف کرد و بخشیده شد

پس از ۱۳ سال از وقوع جنایتی هولناک در دزفول، قاتلی که همواره منکر جرم خود بود، در آخرین لحظات پیش از اجرای حکم قصاص، به قتل زن جوان اعتراف کرد. این اعتراف که در پای چوبه دار انجام شد، سرانجام منجر به بخشش او از سوی خانواده مقتول شد.

اعتراف تلخ پس از ۱۳ سال؛ قاتل پای چوبه دار به قتل زن جوان اعتراف کرد و بخشیده شد

پس از ۱۳ سال از وقوع یک جنایت هولناک در دزفول، قاتلی که همواره منکر ارتکاب قتل بود، در لحظات پایانی پیش از اجرای حکم قصاص، به گناه خود اعتراف کرد. این اعتراف که در پای چوبه دار انجام شد، سرانجام منجر به بخشش او از سوی خانواده مقتول شد.

جنایت در دزفول؛ خفگی و سرقت طلا

آذرماه سال ۱۳۹۰، جنایتی هولناک در یکی از محله‌های دزفول رخ داد که در آن زن جوانی در خانه‌اش به قتل رسید. پلیس پس از دریافت گزارش این حادثه به محل اعزام شد و جسد زن جوان را که بر اثر خفگی جان باخته بود، در زیرزمین خانه پیدا کرد. قاتل پس از سرقت طلاهای مقتول، برای پنهان کردن جنایت خود، تمام شیرهای گاز خانه را باز کرده بود تا با انفجار ناشی از گاز، آثار جرم را از بین ببرد. اما این نقشه نافرجام ماند و همسر مقتول که ساعاتی بعد به خانه بازگشت، متوجه بوی شدید گاز شد و پس از بستن شیرها، با جسد همسرش مواجه شد.

شناسایی و دستگیری قاتل

تحقیقات پلیس نشان داد که تنها فرد غریبه‌ای که روز حادثه وارد خانه شده، شاگرد کابینت‌سازی بوده است که از نوجوانی نزد همسر مقتول شاگردی می‌کرد. او تنها مظنون پلیس بود و با وجود شواهد متعدد علیه‌اش، به قتل اعتراف نکرد و همواره خود را بی‌گناه می‌دانست. با این حال، دادگاه او را به اتهام قتل محاکمه و به قصاص محکوم کرد. اولیای دم که مادر و پسر مقتول بودند، با استناد به شواهد و مدارک موجود، اصرار بر قصاص داشتند.

۱۳ سال انکار و انتظار برای اجرای حکم

پس از تأیید حکم قصاص در دیوان عالی کشور، اجرای حکم به دلیل ضرورت پرداخت تفاضل دیه توسط اولیای دم به تأخیر افتاد. در طول این ۱۳ سال، واحد صلح و سازش دادگستری خوزستان و خیرین محلی بارها تلاش کردند تا از خانواده مقتول رضایت بگیرند، اما به دلیل انکار مستمر قاتل، این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند. قاتل در این مدت ۱۳ سال را پشت میله‌های زندان گذراند و همچنان بر بی‌گناهی خود اصرار داشت.

اعتراف در پای چوبه دار

سحرگاه دیروز، همه‌چیز برای اجرای حکم مهیا بود. اولیای دم تفاضل دیه را پرداخت کرده بودند و قاتل به پای چوبه دار منتقل شد. اما یکی از خیرین خوزستانی که در پرونده‌های بسیاری موفق به ایجاد صلح شده بود، در آخرین لحظات وارد ماجرا شد و با برگزاری پویش «به عشق حسین(ع) می‌بخشم»، از خانواده مقتول درخواست کرد که در صورت اعتراف قاتل به حقیقت، از اجرای حکم صرف‌نظر کنند. قاتل که خود را در یک‌قدمی مرگ می‌دید، بالاخره سکوت ۱۳ ساله‌اش را شکست و با گریه و زاری، جزئیات روز حادثه را فاش کرد.

اعتراف به جنایت و بخشش

قاتل اعتراف کرد که روز حادثه، پس از ورود به خانه، همسر مقتول او را به داخل دعوت کرده و برای آوردن قطعات کابینت به زیرزمین رفته بود. او وسوسه شده بود که طلاهای سنگین زن جوان را سرقت کند. او در زیرزمین به زن جوان حمله کرده و پس از خفه کردن او، طلاهایش را دزدیده بود. سپس برای از بین بردن آثار جرم، شیرهای گاز را باز کرده بود تا انفجار ناشی از گاز همه‌چیز را نابود کند، اما این نقشه ناکام ماند.

این اعتراف باعث شد که خانواده مقتول از اجرای حکم صرف‌نظر کنند و به قاتل مهلت دهند. اکنون امیدها برای گرفتن رضایت کامل از خانواده مقتول زنده شده است و قاتل به لطف این اعتراف و بخشش، از مرگ نجات یافت.

 

copied
ارسال نظر
 
  • آشنا

    ترحم بر پلنگ تیز دندان‌ ستمکاری بود بر گ وسفندان
    کاملا آگاهانه این جنایت را انجام‌داد بر ای چی باید ازش دفاع کنن وتقاضای عفو کنن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها