خبرهای داغ
کدخبر: ۷۷۸
تاریخ خبر:

تراژدی قتل دختر ۲۴ ساله؛ جانه، قربانی خشم پدر به خاطر یک فیلم

شب ششم مردادماه، در روستای کوزه‌رش از توابع شهرستان سلماس، جانه، دختر ۲۴ ساله‌ای که مادر دو کودک بود، قربانی خشونت ناموسی پدرش شد. ماجرا از آنجا آغاز شد که انتشار یک فیلم کوتاه و شایعات بی‌اساس، به قتل هولناک او توسط پدرش انجامید.

تراژدی قتل دختر ۲۴ ساله؛ جانه، قربانی خشم پدر به خاطر یک فیلم

سایت خبری پنجره به نقل از شرق؛ در ساعت ۱۱:۳۰ شب ششم مرداد، جانه در حیاط خانه پدری خود به طرز فجیعی به قتل رسید. پدرش پس از فرو کردن سر او در سطل آب و خفه کردن او، به زندگی دخترش پایان داد. جنازه جانه در حیاط خانه باقی ماند و سپیده دم، خبر این جنایت تلخ در روستای کوزه‌رش پیچید و سایه‌ای از وحشت و اندوه بر روستا گسترده شد.

داستان زندگی جانه در روستای مرزی

کوزه‌رش، روستایی مرزی در شهرستان سلماس، در نزدیکی ترکیه واقع شده است. جانه، مادر دو دختر چهار و دو ساله بود که همسرش به دلیل کار به ترکیه رفت و آمد می‌کرد. این زن جوان، قربانی شایعاتی شد که در این روستای کوچک و پر از حرف و حدیث درباره او شکل گرفت.

فیلم سرنوشت‌ساز

زندگی جانه با انتشار یک فیلم کوتاه یک دقیقه و هفت ثانیه‌ای به نقطه‌ای بی‌بازگشت رسید. در این فیلم، که بعدها به دست روزنامه «شرق» هم رسید، شایعاتی مبنی بر رابطه او با پسرعموی پدرش مطرح شد. برادرشوهر جانه این فیلم را ضبط کرده و به پدر جانه نشان داده بود. در این فیلم، مرد جوانی در سالن خانه جانه ایستاده و در اتاقی، جانه به همراه دو کودکش خوابیده بودند. جانه در فیلم به کردی می‌گوید که کاری نکرده است. اما همین فیلم کافی بود تا پدر جانه متقاعد شود که دخترش را به دلیل حفظ آبرو به قتل برساند.

تحریک و فشارهای برادرشوهر

برادرشوهر جانه با پیام‌ها و تهدیدهای مکرر، پدر جانه را تحریک کرد. او با اتهامات سنگین و بی‌پایه، پدر جانه را تحت فشار قرار داد تا دست به این جنایت هولناک بزند. او مرتباً پیام‌هایی با مضمون بی‌غیرتی و ضرورت کشتن دخترش برای حفظ آبرو می‌فرستاد. این فشارها در نهایت پدر جانه، که به گفته خانواده‌اش مردی خجالتی و مظلوم بود، را وادار به ارتکاب این قتل فجیع کرد.

شب حادثه و حوادث پیش از آن

دو شب قبل از قتل، عموهای جانه به خانه پدرشوهر او رفتند تا درباره طلاق جانه صحبت کنند. قرار بود فردای آن روز، جانه و شوهرش به دادگاه بروند و طلاق بگیرند. اما همان شب، برادرشوهر جانه فیلم را برای پدر جانه و دیگران فرستاد و باعث شد که پدر تصمیم به قتل دخترش بگیرد.

پس از ارتکاب قتل، پدر جانه با پسرعمه‌اش تماس گرفت و به پلیس اطلاع داد که در گمرک رازی در قطور است. او قصد داشت به ترکیه فرار کند، اما در میانه راه پشیمان شد و خود را تسلیم کرد. خانواده جانه در حالی که بهت‌زده و در شوک بودند، به ملاقات پدر رفتند و از حال نامساعد او خبر دادند.

بررسی پزشکی قانونی و حقایق روشن‌شده

جسد جانه به پزشکی قانونی ارومیه منتقل شد. نتیجه بررسی‌ها نشان داد که جانه بی‌گناه بوده و هیچ رابطه‌ای با کسی نداشته است. این نتیجه باعث شد که خانواده‌اش به شدت از قتل او پشیمان شوند. به گفته عموهای جانه، پدرش که به‌خاطر فشارهای برادرشوهر جانه دست به این جنایت زده بود، حالا در وضعیت روحی بدی قرار دارد.

عموی جانه معتقد است که برادرشوهر او مقصر اصلی این تراژدی است. او با تحریک و تهدیدهایش، پدر جانه را وادار به قتل دخترش کرد. به گفته عموی دیگر، برادرشوهر جانه قبلاً هم او را اذیت می‌کرد و جانه از دست او به خانواده پدری‌اش شکایت کرده بود، اما کسی حرفش را جدی نگرفت.

پایان تلخ زندگی جانه

جانه که قربانی تعصبات و فشارهای اجتماعی شد، بدون هیچ گناهی به دست پدرش به قتل رسید. جنازه او به خاک سپرده شد و مراسمی برای او برگزار نشد. مردم روستا بدون دعوت و اعلامیه به تشییع او حاضر شدند و او را در خاک سرد به آرامش سپردند.

همسایگان جانه معتقدند که او هیچ اشتباهی نکرده بود و قربانی شایعات و توطئه‌های برادرشوهرش شد. اکنون، خانواده جانه در سوگ او هستند و جامعه نیز از این جنایت در بهت و اندوه فرو رفته است. به نظر می‌رسد این تراژدی نتیجه فشارهای اجتماعی و قضاوت‌های اشتباه باشد که جان یک دختر بی‌گناه را گرفت.

 

copied
ارسال نظر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان
تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
  • پربیننده‌ترین‌ها

  • پربحث‌ترین‌ها

اخبار روز سایر رسانه ها

    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت پنجره هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    وب گردی

      دیگر رسانه ها